Tuesday 4 November 2014

Coca-Cola pertingkat pengeluaran

PENAMBAHAN talian pengeluaran baharu oleh Coca-Cola Bottlers (Malaysia) Sdn Bhd (CCBM) bakal meningkatkan keupayaan pengeluaran sebanyak 20 peratus di Bandar Enstek, Negeri Sembilan.

Ketua Pegawai Eksekutif CCBM, Stephen James Lusk berkata, pembangunan talian atau rantai pengeluaran baharu itu merangkumi sebahagian daripada pelaburan berjumlah RM1 bilion bagi tempoh lima tahun di negeri itu, sejak beroperasi pada 2011.

“Talian pengeluaran baru ini berupaya mengeluarkan 750 botol minuman dalam masa seminit, membabitkan produk Coca-Cola, Sprite, A&W, Fanta dan Dasani.

“Ia merupakan penambahan kepada empat talian pengeluaran sedia ada yang kini menghasilkan kira-kira 43,000 botol minuman sehari,” katanya yang menjelaskan pelaburan setakat ini sudah mencecah hampir RM750,000.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas majlis perasmian talian pengeluaran baharu, semalam.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Nilai (MPN), Datuk Abd Halim Abd Latif berkata, tindakan CCBM melabur di negeri itu merupakan keputusan tepat dan berjaya membuka mata semua pihak.

“Mereka berkembang maju. Lebih mengujakan, apabila CCBM menjadi pembayar cukai tertinggi pada tahun ini.

“Selain itu, kerjasama pintar dengan Politeknik Port Dickson dalam latihan industri pula tidak ternilai berikutan ilmu diperoleh dapat dimanfaatkan untuk kebaikan bersama,” katanya semasa membacakan teks ucapan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan dalam majlis tersebut.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/
oleh :




Khas untuk kakitangan kerajaan, potongan Biro Angkasa. Pinjman Koperasi Sehingga RM300,000, tempoh bayaran balik sehingga 10 Tahun dan Potongan Gaji Lebih 60%.boleh dirunding. Komitment Tinggi, Blacklist, CRISS & CTOS! Faedah yang Rendah 4.65% dan Payout Tertinggi 93%, berminat sila hubungi ditalian : 013 9116 568 (abgdin) atau 013 9546 208 (Fadhil) atau layari : http://koperasi-online2u.blogspot.com/

No comments: