Tuesday 30 June 2015

Menteri Kabinet Yang Patut Disingkir dan Ditukar Potfolio?

rombakan kabinet 2015 malaysia 
Jikalau menteri kabinet di negara maju dan besar seperti Jepun dan Amerika Syarikat hanya mempunyai 16 dan 18 menteri sahaja, Bolivia 27 dan Belgium 21 menteri kabinet, United Kingdom dengan 23 menteri kabinet mereka, manakala negara India yang memilik penduduk sejumlah 1.1 bilion mempunyai 32 menteri kabinet sahaja.

Jadi, mengapa Malaysia hanya sekadar negara membangun dengan penduduk sekitar 30 juta sahaja berlagak mewah membelanjakan pembayar cukai untuk menanggung sejumlah 35 menteri kabinet? Mengapa?

Adakah mereka ini benar-benar membela rakyat sehingga berjaya mengangkat nama dan ekonomi Malaysia melonjak ke paras yang begitu membanggakan? Atau sebenarnya bertujuan untuk menyuapkan mereka ini bagi memberikan peluang seramai mungkin kuasa atas nama kapasiti pemimpin politik? Adakah perbelanjaan boleh guna rakyat semakin baik?
  • Untuk apa Malaysia perlu ada sehingga 2 menteri kewangan?
  • Perdana Menteri tidak perlu pegang jawatan kepada Menteri Kewangan
  • Mengapa begitu ramai dilonggokkan di Menteri di Jabatan Perdana Menteri?
Berita Lanjut di : http://www.beritasemasa.com.my/rombakan-kabinet-2015-malaysia-menteri


Peluang SAYA Kongsi "MISI MENCARI LEADER”.. Pendaftaran Leader dibuka..." Pendapatan RM 1,800 dalam masa 10 hari saja. Modal permulaan RM 95. pertanyaan sila TEL 013 9822 893 / 013 9116 568  atau boleh layari laman sesawang : http://klatebis.com atau KLIK banner di bawah :

No comments: