Sunday 8 June 2014

BSN sasar 19 juta transaksi EBB

Dari kiri: Puspa Marina, Yunos, Dein Wah dan Abdul Malek berbincang selepas memeterai MoU antara BSN dan Singer, semalam.

BANK Simpanan Nasional (BSN) menyasarkan 19 juta transaksi menerusi perkhidmatan Ejen Bank Berdaftar (EBB) sepanjang tahun ini.

Timbalan Ketua Eksekutif Perbankan Komunitinya, Yunos Abd Ghani berkata, jumlah transaksi perkhidmatan itu dijangka meningkat selaras dengan pertambahan EBB dari semasa ke semasa.

“Kita menyasarkan ejen EBB meningkat kepada 6,000 ejen hujung tahun ini. Setakat ini, kami mempunyai 5,342 ejen EBB dan akan menambah lebih kurang 700 ejen lagi.

“Sejak perkhidmatan EBB diperkenalkan pada Januari 2012 sehingga Mei lalu, BSN mencatatkan 20.2 juta transaksi dengan nilai lebih RM1.69 bilion,” katanya selepas Majlis Menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) antara BSN dengan Singer Malaysia Sdn Bhd (Singer), di Kuala Lumpur.

MoU itu ditandatangani Yunos bersama Pengarah Urusan Singer, Yeap Dein Wah, disaksikan Naib Presiden Kanan, Ketua Komunikasi Strategik BSN, Puspa Marina Omar serta Pengurus Besar (Pengurusan Kredit) Singer, Abdul Malek Mohd Yunus.

Menurutnya, 39 agensi menggunakan perkhidmatan EBB BSN untuk pelbagai jenis transaksi.

“Bilangan agensi ini dijangka meningkat dari semasa ke semasa. Ini akan menyumbang peningkatan jumlah urus niaga yang menggunakan perkhidmatan EBB BSN,” katanya.

No comments: