ASHDOWN (kiri) dan Ahmad (tengah) di pasar raya besar Giant Taman Bachang.
GCH Retail (M) Sdn Bhd, pengendali rantaian pasar raya besar Giant meningkatkan kerjasamanya dengan Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) menerusi penambahan kira-kira 30 peratus produk segar di dua pasar raya besar itu di Melaka.
Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tim Ashdown berkata, usaha menambah aneka produk segar di Giant Taman Bachang dan Cheng itu sebagai memenuhi permintaan pasaran serta memberikan lebih banyak pilihan kepada pengguna.
“Kami tahu pelanggan amat menggemari barangan tempatan pada harga berpatutan, terutama bagi barangan segar. Justeru, apa yang kami lakukan kali ini adalah dengan menambah jumlah kepelbagaian produk bagi memberi lebih pilihan.
“Selain itu, kerjasama dengan FAMA sejak 15 tahun lalu membolehkan syarikat ini sentiasa menawarkan bekalan produk segar terus dari ladang seperti buah-buahan dan sayuran, selain bekalan makanan laut daripada nelayan tempatan pada harga lebih rendah,” katanya pada sidang media memperkenalkan wajah baru pasar raya besar Giant Taman Bachang. Hadir sama, Pengurus Besar Pasar Raya Besar Giant Cheng, Mohd Rizam Yakop dan Ketua Pengarah FAMA, Datuk Ahmad Ishak.
Beliau berkata, bagi memastikan Giant menjadi peneraju harga rendah, pihaknya kini menjalankan pemeriksaan harga bagi 5,000 barangan runcit popular setiap minggu untuk memastikan harga yang ditawar lebih kompetitif.
Mengulas mengenai wajah baru pasar raya besar itu di Melaka, beliau berkata, ia adalah sebahagian daripada program menaik taraf pasar raya berkenaan untuk memastikan pelanggan terus menikmati produk hebat dan segar pada harga rendah dalam suasana lebih selesa.
“Sempena program ini juga, kami menganjurkan jualan mega penghabisan stok dengan tawaran harga diskaun sebanyak 50 peratus bagi kira-kira RM5 juta barangan kegunaan am di pasar raya Giant Taman Bachang dan Cheng sehingga 2 Julai ini.
“Giant juga akan menanggung bayaran tambang bas bagi pelanggan yang datang menaiki bas dari Melaka Sentral ke kedua-dua pasar raya ini, sekali gus menyasarkan kedatangan kira-kira 10,000 pelanggan sehari sepanjang tawaran berlangsung,” katanya.
Sementara itu, Ahmad berkata, pihaknya sentiasa mengalu-alukan kerjasama berterusan daripada Giant kerana ia secara tidak langsung membantu usaha kerajaan dalam meringankan beban rakyat berikutan peningkatan kos sara hidup.
sumber dari : http://www.hmetro.com.my/
No comments:
Post a Comment