Duta Moto E, Felixia Yeap (tengah) menunjukkan model baharu telefon pintar Motorola Moto E di Menara Kuala Lumpur, kelmarin.
PORTAL laman web pusat membeli-belah dalam talian terbesar di Asia, Lazada menyasarkan pertumbuhan jualannya pada tahun ini meningkat kepada tiga angka.
Ketua Pegawai Komersil Lazada Malaysia, Hans Peter Ressel berkata, jangkaan tersebut dipacu oleh pertumbuhan jualan setiap bulan meningkat kepada dua angka dan peningkatan jenama yang dijual di portal itu yang kini melibatkan 8,500 jenama seperti barangan elektronik, aksesori wanita, telefon pintar dan sebagainya.
Menurutnya, kebanyakan penduduk kini ke arah e-perdagangan dan setakat ini, jumlah pelawat di portal Lazada Malaysia adalah 150,000 sehingga 180,000 pelawat setiap hari.
“Peningkatan jualan di Lazada Malaysia juga meningkat terutamanya pada musim perayaan,” katanya di majlis pelancaran produk Motorola baharu yang dikenali Moto E untuk Malaysia di Kuala Lumpur, kelmarin.
Beliau berkata, Lazada Malaysia memasarkan Moto E kerana telefon pintar itu merupakan yang terbaik dari segi gaya, mutu dan pengalaman pengguna malah harganya berpatutan.
Sementara itu, Ketua Pemasaran EMEA dan APAC Mobiliti Motorola, Marcus Frost berkata, Motorola hanya memasarkan Moto E yang berharga RM369 itu secara eksklusif oleh Lazada sahaja.
Katanya, langkah memasarkan Moto E di Lazada Malaysia memandangkan sebanyak 80 peratus terlibat dalam e-perdagangan dan laman web itu mendapat sambutan yang memberangsangkan.
“Moto E dilengkapi sistem operasi Android 4.4 KitKat yang terbaru di pasaran, pemproses ‘dual-core’ dilengkapi 1GB RAM dan ‘internal memory’ sebanyak 4GB yang dapat dipertingkatkan sehingga 32GB.
“Moto E turut dilengkapi dengan kaca Gorilla Glass 3 yang tahan lasak, serta skrin sentuh 4.3 inci 540 x 960 qHD 256ppi yang jelas,” katanya.
sumber : http://www.sinarharian.com.my/
oleh : NORSHAHZURA MAT ZUKI
No comments:
Post a Comment