Friday 12 September 2014

Vespa Primavera kembali dengan nafas baharu

KUALA LUMPUR: Naza Premira Sdn Bhd, pengedar tinggal Vespa di Malaysia memperkenalkan jenama klasik yang diberikan nafas baharu, Vespa Primavera.

Vespa Primavera, yang mula diperkenalkan di Itali pada 1968 menjadi antara model paling diingati dalam sejarah jenama Vespa sekali gus mencetuskan fenomena di seluruh dunia hingga kini.

Model lagenda itu kembali untuk menggembirakan generasi baharu peminat skuter di negara ini dengan penampilan lebih muda, inovatif, kemas dan dinamik dengan tanda harga bermula daripada RM11,888. Pengerusi Eksekutif Bersama Naza Group of Companies, Datuk SM Faisal SM Nasimuddin, berkata Vespa memperbaharui model klasik dengan menggabungkan beberapa ciri-ciri utama Primavera dengan teknologi terkini Piaggio.

"Ia memberikan tunggangan hebat dengan kecekapan bahan bakar dipertingkatkan, kuasa lebih lancar dan keselesaan, menjadikannya sesuai ditunggang di kawasan bandar," katanya pada pelancaran Vespa Primavera di sini hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Pengurus Jualan Piaggio Asia Pasifik, Brendan Ang; Naib Presiden Kanan NAZA World Group of Companies, Abdul Hamid Ismail dan Zakaria Ismail serta Pengurus Besar NAZA Premira, Farouk Faisal.

Bagi menyambut kepulangan model ikon itu, Naza Premira menawarkan jaminan setahun atau 10,000 kilometer.

Vespa Primavera dijana enjin tiga injap silinder tunggal dengan suntikan bahan bakar elektronik. Ia ditawarkan dalam empat warna iaitu Rosso Gragon (Merah), Monte Bianco (Putih), Nera Vulcano (Hitam) and Azzurro Marichiano (Biru Cair).

sumber : http://www.bharian.com.my/node/5656
Oleh Shahrizan Salian

No comments: