Tuesday 11 April 2017

“Dah Tabur Duit Pun Tak Bahagia”- Datuk Seri Vida

PINJAMAN PERIBADI UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN dan BADAN BERKANUN. MELALUI KOPERASI dan BANK. POTONGAN MELALUI BIRO PERKHIDMATAN ANGKASA. BERMINAT HUBUNGI SMS/WHATSAPP +6018-9161 554 (abgdin)

SETELAH tiga kali melalui keruntuhan rumahtangga, Datuk Seri Vida (DSV) yang terkanal sebagai seorang yang gemar berbelanja mewah, merumuskan bahawa kebahagiaan tidak mempunyai tanda harga.

Dalam satu temubual dengan sebuah akhbar tempatan, DSV memberikan pandangannya terhadap kemampuan wang dalam membeli kasih sayang.

“Pada saya boleh juga hendak beli. Tetapi bahagia yang subjektif. Bahagia rumah tangga, ada orang boleh beli, tabur duit jadi bahagia.

“Tetapi sekarang ni, kita tabur pun tak bahagia juga, macam mana tu?

“Cuma ia mengajar saya, lain kali carilah pasangan yang sekufu dengan kita, itu pengajaran buat saya,” katanya kepada akhbar tersebut.

Bagaimanapun, reality check ini tidak memutuskan semangat DSV untuk berikhtiar mencari jodoh yang baru.

Sementara itu, bagi mengubat rasa hati yang sedang bersedih ketika ini, DSV pastinya mahu melupakan seketika episod duka dalam hidupnya ini dengan terapi beli-belah, sudah pasti!

“Oho, sudah tentulah dengan membeli-belah. Lagi banyak beli, lagi sejuk hati tu. Tetapi yang lebih penting lagi, malam-malam saya akan bermunajat. Saya jenis tidur lewat.

Tidur sekejap, bangun balik untuk bermunajat kepada Allah.

“Saya adu segala-galanya kepada Dia, kemudian saya akan tidur semula selepas subuh.

Sehari saya cuma tidur lima jam sahaja. Tetapi peliknya, kalau orang lain tak tidur kurus, tetapi saya tetap macam ni….Hahaha!,” kongsinya lagi kepada akhbar tersebut.

 – MYNEWSHUB.CC

22 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum dato seri diva saya ingin memerlukan pertolongan...s

Unknown said...

Ni nmbr fon saya 0142300904

Unknown said...

Ni nombor telefon saya 0142300904

Unknown said...

Assalamualaikum dato sri vida yg baik hati n mulia .. sy mermelukan bantuan dr dato sri vida itu pun kalau x keberatan..

zafril said...

salam...dato sri vida saya nak minta tolong pasal kewangan sangat2 boleh...ni no sy 0103932002

Nisha said...

Assalamualaikum datin sri vida...saya nisha memerlukan bantuan kewangan walauoun sebagai pinjaman kerana Allah.0182436190

Suriati said...

Assalamualaikum, dato' vida, saya sebatang kara, tiada tempat memgadu, memerlukan pertolongan dato'. Sy ada masalah rmh tgga yg memaksa sy utk kluar dr rmh suami. Sy ada 2 org ank utk diberi mkn. Simpanan xada, tdk bekerja. Kalau dato'sudi tolong, tolong bg pinjam sejumlah duit yg sy perlupun sy dh syukur sgt. Sy akn byr tiap bln ikut kemampuan sy nanti. No hp sy 01131251655

Unknown said...

assalamualaikum dato vida saya sgt memerlukan pertolongan dato

Unknown said...

Dato vida sy nk pinjam Rm100 ringgit plss

Unknown said...

Ni nom fon sy 01131582766

Unknown said...

Really need loan as soon as possible my number 0139443130

Unknown said...

0177210388 ya allah

Unknown said...

Slm dato vida sya nk pinjam duit

Unknown said...

0189732690 no hp no wssp 01139504005

Unknown said...

Assalamualaikum..datin..sy ad mslah skit..01164884349

Unknown said...

Assalamualaikum dsv..sy ksmptan wang dn prlu myara seorang ank yg dtggalkan istri krn sy miskin..0197710674

Unknown said...

assalamualaikum sya rukiah ni no 01140404158

Unknown said...

Assalamualaikum Dato vida..saya tak tahu kat mana saya nak mohon pertolongan ..sebab saya banyak kena tipu tentang pinjaman..kalau Dato' boleh bantu saya .. bersyukur pada Allah..01126800290 ni numbur saya

Anonymous said...

AsalamuaLaikum dato... Saya memerlukan bantuan dato... Harap dato dapat membantu saya.... Haenpon saya 0198958599...

Anonymous said...

As

Anonymous said...

Salm dato vida Sya minta pertolong dato vida sya btol ii perlu kn duit skit agi dato vida ...klw dato vida boleh tolong sya.. Pm no 01160807389

Anonymous said...

Dato vida sy nak pinjam duit..sy memerlukan sngat. Ni nombor hnfon 0168298752