Sunday 19 October 2014

Pembayaran BRiM 4.0 Cukup Belanja 3 Bulan Anda Lebih Baik Daripada Subsidi! Mekanisme Bayaran Ansuran BR1M 2015 Terbaik! Setuju?

Pembayaran BRiM 4.0 Cukup Belanja 3 Bulan Anda Lebih Baik Daripada Subsidi! Mekanisme Bayaran Ansuran BR1M 2015 Terbaik : Dilihat kerajaan Malaysia sekarang ini lebih berminat untuk menawarkan subsidi minyak contohnya kepada kelompok rakyat marhaen.

Walaubagaimanapun, mekanisme yang digunapakai apabial kerajaan tidak lama sahaja lagi akan mengumumkan mekanisme baru bagi pemberian subsidi minyak. Adakah formula dan cadangan Ahmad Maslan (SEPERTI DIKONGSIKAN DI SINI) akan digunapakai?

Yang pastinya subsidi minyak kerajaan mahu kurangkan. Sekarang ini, subsidi minyak digunapakai tanpa kawalan, orang kaya boleh pakai. Warganegara asing boleh beli. Oleh itu selepas ini, kerajaan mahu memanfaatkan perbelanjaan yang dijimatkan disebalik perbelanjaan besar subsidi minyak boleh digunakan untuk tujuan kebajikan terus kepada rakyat marhaen di Malaysia. Setuju?
“Memberi subsidi kepada golongan kaya dan elit ialah satu prinsip yang bodoh. Jadi, jangan marah dengan kenaikan harga bahan api baru-baru ini,”
“Di mana lagi di dunia ini ada sebuah kerajaan seperti pentadbiran Barisan Nasional di Putrajaya yang menjaga rakyatnya?” soalnya.
Kenyataan terbaru Ahmad Maslan

Mekanisme Pembayaran BRiM 4.0 : Ansuran Bayaran BR1M 2015 3 Bulan

Ahmad Maslan mengingatkan sekali lagi rakyat Malaysia termasuk di sini supaya menggunakan wang pembayaran BR1M 2015 tersebut dengan berhemah tanpa membeli barangan yang bukan keperluan dan barangan mewah. Dan bagi mengelakkan rakyat terus menghabiskan wang tersebut, kerajaan Malaysia buat pertama kalinya memperkenalkan mekanisme bayaran BRiM 2015 secara ansuran kepada anda
  • BR1M 4.0 akan membantu lebih 7 juta rakyat Malaysia tahun 2015
  • Kerajaan malaysia beranggapan bayaran BR1M sudah cukup untuk menampung tiga bulan perbelanjaan isi rumah rakyat yang layak menerimanya.
Bagi di sini dengan  isi rumah yang berpendapatan kurang RM3,000 di mana layak menerima BR1M 4.0 sebanyak RM950, sementara yang berpendapatan antara RM3,000 dan RM4,000 akan menerima BR1M 2015 sebanyak RM750, benarkah pembayaran BR1M 4.0 2015 tersebut benar-benar cukup perbelanjaan anda untuk tempoh 3 bulan tersebut seperti yang dicanang pihak kerajaan? Benarkah?

sumber : http://www.beritasemasa.com.my/

No comments: