Wednesday 24 June 2015

Potongan Gaji Untuk Bayaran PTPTN. Apa pendapat anda Setuju atau Tidak?



Potongan Gaji Penjawat Awam Untuk Bayaran PTPTN. Setuju atau Tidak?

Sehingga ke hari ini angka penjawat awam yang tidak pernah sama sekali membuat bayaran semula pinjaman PTPTN mereka ataupun bayar secara tidak konsisten telah pun melonjak kepada 163,007 orang penjawat awam.

Dan dijangka bilangan penjawat awam yang gagal menjalankan tanggungjawab membuat bayaran PTPTN akan terus bertambah daripada tahun ke tahun. Ketua Setiausaha Negara (KSN) dan juga Jabatan Perkhidmatan Awam melihatkan ia satu trend yang membimbangkan.

KSN dan JPA : Potongan Gaji Penjawat Awam Untuk Bayaran PTPTN?

Oleh sebab itu, tiada lagi peluang untuk kalangan penjawat awam di Malaysia yang ada melakukan pinjaman PTPTN untuk gagal membuat bayaran PTPTN semula. Ini kerana hutang pinjaman PTPTN mereka akan dilunaskan secara berkala melalui potongan gaji mereka yang mana surat rasmi oleh Jabatan perkhidmatan Awam (JPA) akan terus dihantar dalam masa terdekat ini.

KSN melihatkan usaha ini bagi menjamin penjamin lain pula di masa akan datang. Apatah lagi dana PTPTN datangnya daripada EPF yang telah pun mencecah tanggunggan sejumlah RM50 bilion. Yang pastinya akan beri kesan besar kepada kakitangan swasta yang terikat dengan EPF.

Apa kata penjawat awam di Malaysia dengan usaha terbaru bagi memungut kembali tunggakan hutang PTPTN setakat ini?

sumber di petik : http://www.beritasemasa.com.my/potongan-gaji-penjawat-awam-ptptn

Peluang SAYA Kongsi "MISI MENCARI LEADER”.. Pendaftaran Leader dibuka..." Anda melakukan tugasan hanya 10% selebihnya di lakukan oleh system . Pendapatan RM 1,800 dalam masa 10 hari saja. Modal permulaan RM 95. pertanyaan sila TEL 013 9822 893 / 013 9116 568  atau boleh layari laman sesawang : http://klatebis.com atau KLIK Baner di bawah :-
 

No comments: