Thursday 25 June 2015

Usaha Kurangkan Jumlah Kakitangan Awam Daripada 1.6 Juta Kepada Hanya Tinggal?


Usaha Kurang Kakitangan Awam di Malaysia Daripada 1.6 Juta Penjawat Awam Kepada Hanya Tinggal?

Kepada kakitangan awam dan penjawat awam di Malaysia yang menunjukkan komitmen dan dedikasi yang tinggi terhadap kerja yang diberikan, Berita Semasa ucapkan terima kasih dan tahniah kepada anda. Andalah aset yang besar kepada negara dalam usaha memajukan negara.

Walaubagaimanapun, yang Berita Semasa sedia maklum, kakitangan awam yang “sudah confirm”, sangat sukar untuk dibuang kelompok seperti ini walaupun kakitangan tersebut bermasalah dan menjadi nanah dalam sektor awam sehingga memberikan persepsi yang cukup buruk. Paling teruk pun, hanyalah tukar jabatan, tukar daerah, tukar negeri. Buang kakitangan awam yang bermasalah sangat-sangat mustahil. Ada kes kakitangan awam yang ponteng sampai 3 bulan tidak dikenakan tindakan buang kerja!!!

Jikalau sebelum ini, Jabatan Perkhidmatan Awam Mengumumkan pembekuan pengambilan pekerja untuk mengawal saiz perkhidmatan awam. Berita Semasa dimaklumkan situasi di sektor awam hari ini, sekarang ini pun memang kerajaan sedang optimumkan kakitangan kerajaan.



  1. tempat orang pencen tidak diganti
  2. maka beban kerja staff pencen itu diambil alih secara sama rata oleh penjawat awam yang lain
  3. kerajaan tidak buang pekerja tapi cuma melalui staff pencen seperti pencen 5 orang ganti 2 kakitangan awam yang baru sahaja sehingga optimum
Masakan tidak sehingga ke hari ini, jumlah kakitangan awam di Malaysia sudah pun berjumlah 1.6 juta kakitangan awam untuk jumlah penduduk hanya 30 juta orang. Greece yang menuju muflis pun, tumbang antara salah satu faktor adalah disebabkan jumlah kakitangan awam terlalu ramai, paling tinggi dalam negara Kesatuan Eropah.

Transformasi Usaha Kurang Jumlah Penjawat Awam di Malaysia?

Harapan Berita Semasa selepas ini kakitangan awam dalam sektor
  1. dikurangkan kakitangan awam yang bermasalah
  2. mengurangkan lambakan kakitangan awam di Jabatan Perdana menteri kerana ia tidak menjalankan tugas mana-mana Kementerian
  3. menambah skop kerja
  4. menetapkan KPI
  5. meningkatkan bilangan jumlah guru dan doktor di Malaysia
Ini pula, respon Cuepacs selepas DAP menyusulkan usaha kurangkan jumlah kakitangan awam di Malaysia pada ketika sekitar 4 tahun lepas?
Keratan Laporan Akhbar Berita Usul DAP

P/S : Bagi Berita Semasa sendiri bab pengurusan memang sudah tiba masa dan ketikanya untuk dikurangkan. Tetapi bab-bab penguatkuasaan memang perlu ditambah. Ada komen dan respon tambahan daripada anda mengenai isu terkini ini?

PP/S : Selain buang kakitangan awam yang bermasalah, sila kecilkan segera saiz kabinet Malaysia yang ada hari ini, singkirkan menteri yang seringkali menjadi bahan jenaka rakyat Malaysia hari ini. Rakyat Malaysia tidak perlukan pemimpin seperti ini.

sumber dari : http://www.beritasemasa.com.my/

Peluang SAYA Kongsi "MISI MENCARI LEADER”.. Pendaftaran Leader dibuka..." Anda melakukan tugasan hanya 10% selebihnya di lakukan oleh system . Pendapatan RM 1,800 dalam masa 10 hari saja. Modal permulaan RM 95. pertanyaan sila TEL 013 9822 893 / 013 9116 568  atau boleh layari laman sesawang : http://klatebis.com atau KLIK banner di bawah :-

1 comment:

CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM !!! said...

Pada masa ini, kami menawarkan skim pinjaman EASY and FAST pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dengan kad pengenalan yang sah dan sesuai untuk pengesahan.
Anda boleh mengemukakan permohonan pinjaman anda untuk apa-apa jumlah pinjaman yang diperlukan.
Kami menawarkan pinjaman dari $ 5,000.00 USD Min. $ 100,000.00 USD Maks.
Kami mempunyai kredit jangka panjang maksimum lima (5) hingga lima puluh (50) tahun.
Kami memberi pinjaman seperti berikut: pinjaman projek, pinjaman pembiayaan semula, pinjaman pelaburan komersial, pinjaman kereta atau kenderaan, pinjaman pelajar, penyatuan hutang,
pinjaman rumah, pinjaman peribadi, pinjaman perjalanan dan percutian, pinjaman tahun baru dan natal.
Syarikat kami juga memerlukan seseorang yang boleh menjadi wakil syarikat kami di negara anda.
Hubungi pejabat CROWN TRUST COMPANY LOAN KEWANGAN melalui e-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
Hantar permintaan respons segera anda kepada: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

Terima kasih atas sokongan anda!
Kejayaan anda bermula dengan kami: JEFFEREY FRANK!
PENGARAH KERETA TANAH PINJAMAN KEWANGAN!
E-mel: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com