Tuesday 19 August 2014

BMW perkenal SAV siri X3 baharu

KUMPULAN BMW Malaysia memperkenalkan siri model terbaharu BMW X3 xDrive20i dan BMW X3 xDrive20d bagi memenuhi permintaan pasaran melibatkan kenderaan aktiviti sukan (SAV).

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Dr Gerhard Pils berkata beliau yakin model terbaharu yang dipasang di Kulim, Kedah itu memberi pilihan lebih variasi kepada pengguna.

“BMW X3 telah mengukuhkan kedudukannya dalam pilihan kenderaan SAV sebagai kereta dengan kombinasi serba boleh, keselesaan, kemewahan dan dinamik untuk pelanggan di Malaysia.

“Sebanyak 500 unit disediakan untuk kedua-dua model itu bagi memenuhi pasaran di seluruh negara,” katanya menerusi satu kenyataan.

Menurutnya, BMW X3 mempunyai kelasnya tersendiri yang meneruskan legasi baharu BMW iaitu enjin diesel turbo twinpower yang memberikan lebih kuasa tetapi jimat minyak.

Kedua-dua model itu didatangkan dengan warna Alpine White, Black Sapphire and Mineral Grey While. Manakala terdapat dua  pilihan warna eksklusif bagi BMW X3 xDrive20i iaitu Space Grey dan Sparkling Brown.

Kenderaan SAV itu boleh didapati melalui pengedar seluruh negara bermula 23 dan 24 Ogos ini dengan harga permulaan bagi BMW X3 xDrive20i RM328,800.00 dan BMW X3xDrive20d RM348,800.00.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/

No comments: