Tuesday 19 August 2014

Kisah Benar Modus Operandi Upline Elken Untuk Jadi “Jutawan Segera” Jerat Pelanggan Baru!

Anti MLM Business di Malaysia : Sekarang boleh dikatakan kos sara hidup terus melonjak tinggi meinggalkan  skala kenaikan gaji rakyat Malaysia hanya suam-suam kuku sahaja. Itu sebablah boleh kita lihat ada sahaja MLM business di Malaysia yang tumbuh bagaikan cendawan bagi “memerangkap ahli dan pelanggan baru dengan kaedah yang cukup tidak beretika” contohnya kes (DI SINI)

Yang menjalankan pernigaan dan MLM business di Malaysia dengan penuh beretika dan tidak menipu orang ramai, Berita Semasa ucapkan tahniah. Anda sememangnya peniaga yang unik. Ehem…..
Tetapi dengan lambakan MLM Business dan lambakan peniaga MLm baru yang tiada latar belakang pengurusan kewangan dan ilmu berniaga yang kuat, menyebabkan mereka mudah goyang dek kerana digoncang dengan cabaran dan liku-liku dalam perniagaan sehingga timbulnya perasaan ingin cepat kaya dengan cara pintas walaupun terpaksa memperdayakan orang lain atas nama “mengejar kekayaan dan pangkat dengan cepat“.

Anti MLM Business di Malaysia : Ramai Yang Mahu Jadi Jutawan Segera Dengan Jalan Pintas

Timbullah, modus operandi kalangan yang mendesak pelanggan untuk buat pinjaman peribadi dengan Bank Rakyat terutamanya kakitangan kerajaan, pinjaman peribadi Easy RHB, memperdaya golongan pelajar yang masih terpakai-kapai mencari identiti dan pengalaman hidup.
Bersama-sama ini Berita Semasa ingin kongsikan kisah benar yang pernah terjerat dengan kalangan upline MLM Business yang sanggup bebruat apa sahaja, asalkan mencapai sasaran yang ditetapkan oleh pihak atasan mereka. Semoga menjadi pengajaran kepada adik-adik di kolej, universiti, IPTA, kalangan kakitangan kerajaan dan cikgu-cikgu supaya lebih berhati-hati jika mahu terjebak dengan MLM business di Malaysia.
Samada mahu masuk MLM business atau tidak, terpulang. Itu pilihan dan kehendaka nda. Tetapi saranan Berita Semasa, berhati-hatilah.
Assalamualaikum,
Adakah anda anti MLM? Saya yakin ramai yang menjawab YA! Jikalau anda bertanya kepada saya? Saya akan jawab YA!!! Kerana itulah saya tidak hairan kalau ramai yang anti MLM business di Malaysia kerana pendekatan beberapa jenis MLM di Malaysia yang sangat agresif dan tidak bertimbang rasa. Kenapa?
Ini adalah kerana saya ada banyak kenangan pahit tentang rakan-rakan atau orang asing yang mengajak saya join MLM pada waktu dahulu. Paling parah orang yang kenakan saya ini dari Kuantan Pahang. Minta maaf saya sebut nama MLM business ni iaitu Elken. Saya dan Juli di ajak datang ke Kuantan oleh seorang caller ni dengan alasan mahu join bisnes kami.
Berbekalkan harapan yang tinggi kerana makcik ini beriya sangat katanya nak join bisnes, kami pergi juga ke Kuantan tumpang Dr. Juhari. Kami bermalam 1 malam di Kuantan. Semuanya menggunakan perbelanjaan sendiri. Masa tu duit belum mahsyuk lagi so, bagi kami yang merupakan pelajar dan baru je nak mula bisnes memang agak sempitlah keadaan masa tu. (masa itu kami belum ada kenderaan dan baru sangat dalam hal bisnes ini).
So, kami berjumpalah makcik tersebut dan suaminya yang menjemput kami di tempat kami menginap. Dalam kereta bukan main beriya bertanya hal bisnes kami dan katanya nak bawa kami sembang-sembang di suatu tempat yang lebih aman. Tapi anda tahu tak ke mana dia bawa kami? Ke bangunan Elken! Tapi kami ok lagilah walaupun agak terkejut kerana makcik langsung tak beritahu kami apa-apa tentang Elken ni. So, mula-mula sembang di meja bulat, masa tu orang-orang di sana senyum-senyum pada kami dan tanya pada makcik ‘orang baru ke’? Makcik jawab ‘ya dari KL’ (sambil sengih-sengih). (owh tolonglah masa tu kami sangat mentah nak tahu trick macam ni. Makcik ni pulak macam bangga betul dapat perangkap orang dari ‘KL’).
Tiba-tiba datang seorang lelaki yang dikenali sebagai ‘cikgu’ alih-alih dia tunjuk cek komisen dia pada kami. Eh apahal pulak ni? Kami datang bukan nak tengok duit/ cek dia. Saya ingat lagi cek tersebut nilainya RM3000 tapi saya tak hairan pun sebab dah mula rasa ‘tertipu’. So, slow-slow makcik ni mula cucuk jarum. Ok sabar-sabar…..
Setelah beberapa lama kami dengar cerita makcik ni dia ajak kami masuk dewan. Masyaallah, rupa-rupanya tengah ada ceramah Elken lah. Saya dan Juli berpandangan sebab kenapa pulakkami kena dengar ceramah Elken! Patutnya makcik tu yang dengar penerangan kami tentang bisnes yang kami buat! Saya mula panas punggung dan ajak Juli keluar. Kami keluar dan makcik tu ikut. Kami diajak duduk lagi di meja bulat dan tiba-tiba anda tahu tak apa berlaku!
Aduhhhhhh. Tiba-tiba kami didatangi beberapa orang upline makcik yang berbangsa Cina dan bawa borang ahli. Owh, kami dikerumuni macam gula dan dipaksa-paksa sign atas borang tu. Makcik senyum-senyum kerana dah dapat perangkap saya dan Juli. Kami pun tak nak lah sign sebab bukan tujuan kami nak masuk Elken. Keadaan bertambah panas apabilasuami makcik tu pulak macam mula nak naik angin. Muka makcik juga dah berubah jadi sedih. Kami disuruh keluarkan I/C pulak tapi kami mestilah tak nak. Kami tetap tak mahu sign. Bukan kerana kami kata Elken tak bagus tetapi adalah kerana makcik dan suami dah TIPU kami yang datang jauh dari Bangi! Tergamaknya makcik ni!!
Akhirnya setelah kami puas dipujuk dan tak mahu sign kami pun pulang. Dah sampai di tempat kami menginap makcik tu pujuk lagi supaya join Elken. Kami pun buka cerita pasal bisnes yang kami jalankan (at least kami share juga tentang our bisnes kan) walaupun badan dah mula longlai dan geram juga lah dengan makcik dan suaminya tu. Tetapi, as what has been expected ? makcik memang tak mahu join bisnes kami dengan alasan tak ada duit. Kami tak hairan pun dengan kata makcik tu sebab dia memang pandai buat trick kan.
Begitulah salah satu (baru satu ? ada banyak lagi) pengalaman saya yang di tipu oleh orang MLM. Sebab itulah ramai yang anti MLM dengan adanya orang seperti makcik ni yang menipu macam tu.
Saya tahu perasaan orang yang tertipu gara-gara MLM ni dan tak mahu orang lain terkena juga. Saya lihat sekarang ini ada beberapa jenis MLM yang ‘malu-malu’ nak nyatakan mereka tu MLM apa dalam brochure dan sms yang dihantar (kenapa malu kalau anda memang syarikat dan MLM yang bagus?).
Umpan mereka :
  1. MENJANA PENDAPATAN 4-5 ANGKA SEBULAN lah
  2. UBAH NASIB KELUARGA ANDA lah
  3. JADI JUTAWAN KERJA DARI RUMAH lah
  4. TAK PAYAH JUAL BARANG lah dan macam-macam lagi yang berunsurkan WANG dan KESENANGAN tetapi tidak sebut sikit pun apa bisnes yang dijalankan.
Kalau kita call pula, si penjawab akan kata”Datang lah dahulu ke ceramah ni, lain dari yang lain” tetapi tak cakap pun dia tu bisnes Syarikat Cap A etc. Aduhai.
Ok kesimpulannya, untuk berniaga MLM buatlah dengan cara yang betul jangan memburukkan lagi status MLM yang sebenarnya bagus dan eksklusif! Buktinya saya TAK PERNAH buat ‘trick’ macam makcik tadi dan tak buat sms atau iklan yang samar-samar tetapi masih boleh memperoleh pendapatan 5 angka sebulan. Kejujuran itu asas kejayaan. Anda mampu mengubahnya. Wassalam.
p/s: Saya tidak kata produk Elken tidak bagus. Ada juga pengedar Elken yang saya kenali bagus dan bermoral. Cuma makcik dari Kuantan itu je yang menjejaskan imej Elken dalam hati saya. Itu adalah pandangan dan pengalaman peribadi sahaja. Harap maklum.

Anti MLM Business di Malaysia : Jual Konsep Vs Jual Produk?

Bagi Berita Semasa sendiri, kita perlu faham MLM ini sebenarnya menjual konsep dan yang ingin dijual itu hanyalah sebagai salah satu daripada alat pendekatan sahaja. Dan apabila anda sudah menceburkan diri dalam MLm business tersebut, anda perlu buat kerja :
  1. cari downline
  2. tidak semua upline MLm business di Malaysia ini menipu, tetapi ramai yang menipu sekarang
  3. Yang tidak menipu dalam meniaga di mana percaya kepada konsep dan sanggup tebal muka, mereka-mereka ini yang akan berjaya
  4. Cuma bagi yang hanya memikirkan ia cara cara mudah untuk senang, mereka-mereka inilah yang akan terkandas
  5. MLM perlukan modal, jaringan dan paling penting masa
Hanya MLM business sahaja sibuk mencanang satu dunia,  duit mudah dapat. Tanyalah yang berniaga apa sahaja bentuk perniagaan servis dan perkhidmatan, produk fizikal dan macam-macam lagi di luar sana, beli kereta pun ikat perut ikat perbelanjaan sebab mahukan bisnes maju. Tetapi lain pula, kalangan yang sertai MLM business, baru join tidak menunggu lama untuk pergi ke showroom “Auto Bavaria” setelah dikelilingi persekitaran dan kelompok yang telah meracuni pemikiran mereka.
“ilmu di dada tidak cukup lagi, sibuk menambah hutang. Inilah BALA MLM jikalau tidak “berhati-hati”

Anti MLM Business di Malaysia : Gambar Jutawan & Orang Kaya Elken

P/S : MLM business di Malaysia terkandas sebab sistem pyramid. Barang yang  MAHAL bukan semua orang mampu beli, di mana barang pula perlu beli tiap-tiap bulan untuk “maintain point”.

PP/S : Duit boleh cari, TETAPI hancurkan hidup orang Tuhan akan balas berlipat kali ganda. Jadi lebih baik cari rezeki berniaga benda lain. Cari benda HALAL dan BERKAH.

sumber : http://www.beritasemasa.com.my/

339 comments:

1 – 200 of 339   Newer›   Newest»
anis said...

Abg ni tulis macamni sebab tak dapat income ke? Tak buat mmg tak dapat income. Business apa je yang tak perlu modal? Business mesti kena cari manusia..kalau tak bukak dekat hutan je la..sorry yer kalau kasar. And kenapa Elken pulak jadi sasaran. Banyak MLM lain yang menipu sampai ratusan ribu..tak nak cerita ke? Heee..hanya yang faham Elken saja yang tahu. Yang nak cepat kaya..ala ala skim cepat kaya..sila jangan join Elken. Sebab Elken is the best and right platform for REAL Enterpreneur!

Skim Cepat Miskin said...

Salam, Chillex la cik anis oii, abg ni just share ape yg berlaku kat dia. adoyaiii. ni mesti ahli ELKEN. hehe.

p/s: anyway bg salam dulu b4 masuk rumah org ye.

Anonymous said...

ASSALAM SETUJU!!!

PAKSA MASUK N TIPU.. AISH BR JE TERKENA!!

BENCI!!!

adura said...

Elken ni mcm mana sbnrnya? Dia kata x payah jual brg cume kena crik org dlm 4 org...habis tu kalau dh sign? Tpi dia xsubmit loan ke bank lg?boleh keluar lg ke? Sbb xpaham sgt.. diorg kerumun kte sorg.. mcm2 benefits lah diorg bg..

Anonymous said...

Adura: better u call or dtg terus bank tempat mereka submit loan tu untuk Buat pembatalan...ramai yg menjadi mangsa seperti u ni....

Anonymous said...

elken nih penipu .. barang beli harga ciput jual nak mampus mahal.. pastu panggil melayu konon konon nak suruh kaya.. yang banyak bukak elken distribution cina juga.. elken nih cina punya la.. MR tan bos nya ..melayu bodoh duk mengikut.. aku staff elken atu tau la elken menipu ,, bangang la sapa percaya

Anonymous said...

As salam. Kalau loan dah jalan dah tak ble cancel kan. Sy jugak menyesal sbb xmemahami dr awal. Agak kciwa skrg sdah xbkerja dan xmampu membayar. Hari2 pihak bnk call. Rasa mcm dhkejar along ):

joe said...

Asalamualaikum...saya juga ahli ELKEN....pada yang salah anggap pandangan mereka pada Syarikat Elken..kami disini bukan ingin bertelagah...oklah..sejujurnya saya pun terdengar MLM ni PENIPU....tp pada hakikatnya orang yang membawa nama MLM ni yang PENIPU..MLM sebuah sistem pendidikan yang hebat...cuba tengok..adakah orang yang melabur dalam bisnes ELKEN ni pernah BANKRUPT?? Para para jutawan yang pernah bankrupt pun masok ELKEN dapat membayar segala hutang2 mereka...Kami bukan nak menipu orang,kami ingin membuka peluang kepada mereka2 yang ingin berjaya...so jika tak mahu janganlah persoalkan tentang MLM ataupun piramid..cuba kita kaitkan POLIS...semua orang tahu polis makan rasuah TAPI adakah semua polis makan rasuah? TIADAKAN ?? SISTEM PIRAMID adalah HARAM ?? kenapa kita huraikan HARAM ??kerana hanya mengayakan orang atas ?? apa yang dimaksudkan dengan mengayakan orang atas...?? kita bekerja dengan syarat yang dijanjikan...tp kita bekerja keras untuk perkara tersebut akhirnya tenaga dan masa sahaja yang kita buang...tp bonus kita tidak dapat...sebab semua orang atas da ambil so pada kita hanya gaji dan bonus yang diberi tidak seberapa...kita inginkan kesenangan bukan untuk dunia...tapi untuk kita buat amal di dunia dan bawa ke akhirat...itu yang kita mahukan....kita berbisnes biarlah di platform yang betul....maksudnya kita tengok latar belakang syarikat tersebut dan sebagainya....

joe said...

pada maklumat tentang ELKEN...mmg syarikat ELKEN dipegang oleh CINA TAPI itu DULU,kini melayu yang pegang....bodohnya ORANG MELAYU bukan pada dasar mereka menyertai TAPI pada dasar tidak mahu BERUBAH...ELKEN MEMPUNYAI BUDAYA,ELKEN MEMPUNYAI SISTEM MARKETING YANG HEBAT,ELKEN MEMPUNYAI SEMANGAT ANGSA LAUT DAN ELKEN TIDAK PERNAH GOYAH...TERNYATA ELKEN ADALAH SYARIKAT NO 1 DI MALAYSIA DAN MENDAPAT TANGGA KE 50 DARI 65 DARI KESELURUHAN SYARIKAT...DAN SYARIKAT ELKEN TELAHPUN DIIKTIRAF SEBAGAI TOP 5 DALAM PEMBANGUNAN MANUSIA TERBAIK...


DAN AKHIR SEKALI SOALAN SAYA

:SYARIKAT ANDA ADA ??

Anonymous said...

Pelik..Elken je kje paling bagus dalam dunia. Kje lain x bagus pun..last2 cari org kje dari syarikat "miskin' dan kerajaan utk lariskan jualan produk Elken..kah3!

Anonymous said...

As'salam...
Pengakuan berani nih...congrat

Anonymous said...

Yang gagal dalam elken ni..belajar tak abis.. tu dok dengki..mana ada jlan pintas nk kaya.kn usaha laa..

Unknown said...

Berbalik pd hukum...MLM mmg haram...jgn nk pusing2....nti blh jatuh kufur..x kiralah elken ke,olkon ke,alkan ke...cari ler rezki halal utk famili

Anonymous said...

Kawan sy pun pinjam Along utk join Elken sbb mentor dia Dari Elken ckp tak boleh rugi, tak boleh bengkrap. Akhirnya pendapatan tak seberapa dia kena byr hutang Along setiap bln, sampai porak peranda hidup. Mentor buat tak tahu aje...sibuk menipu org lain pulak...

Hang Jebat said...

nila setitik, rosak sebelanga.

Unknown said...

luahan perasaan rupanya . ingat kan join Elken rupanya tidak . huhuu .. How can u could point us when u are even not doing Elken . weird . ^^= Elkenians please let the bugs keep flying , head up your dream . No need to fight those little bunches for a mean . Only poor mind would foolow them .

Anonymous said...

betul tu MLM tetap haram.
ingt lah manusia kite kejar dunia.kekayaan mmg dpt..tp xboleh bawak ke akhirat pon.
yang pelik nye budak2 elken ni cari bawahna die sume org melAyu kite...kenape x cari cine ke india.mmg korg nk senang kan melayu.tapi salah cara nye..korg pikir x..bile da xde org nk masuk elken ape la nasib org yg last masuk elken tu ye...kesian dye..mesti x dapat ape2..fikir la wahai umat muhammad..banyak lagi bisnbes yg bole kite buad...untuk menjadi senang,

Anonymous said...

siapa ckp MLM HARAM? pernh rujuk jakim? pernah baca garis panduan MLM yg dkeluarkn jakim... aduyai... MLM tidak oatuh syariah yg digariskn mjlis fatwa itu yg haram. keh keh keh.. study hbis. men hentam je...

Anonymous said...

nngaji bagi habis ye. majlis fatwa kebangsaan ad mengeluarkan garis panduan MLM patuh syariah. yg haram tu jika xpatuh syariah. keh keh keh.. budak lagi kot ni.. search google ye..

Unknown said...

Pinjaman Nationwide Bank (RBI) Reserve Bank of India bagian dari promosi yang sedang berlangsung 2015 Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk Meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan Lembaga Keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu kita ada topik Menawarkan Swasta, Komersial dan pribadi pinjaman kepada calon pelanggan membutuhkan uang mendesak pada tingkat bunga 2%,
Mengapa menunggu untuk uang yang Anda butuhkan segera? kita memiliki uang tunai untuk pinjaman Anda.
Layanan pinjaman keuangan kami adalah 100% dijamin.
Kami memberikan pinjaman mulai dari £ 10,000 - £ 10.5m. Daftar sekarang dan bergabung Ribuan puas
hubungi kami di kami E-mail: rbi.loanfirm2015@gmail.com
situs http://www.gbiloanfirms.com/

DATA peminjam
1) Nama Lengkap: .......................................................
2) Negara: ..........................................................
3) Alamat: ..........................................................
4) Negara: ............................................................ ..
5) Jenis Kelamin: ................................................................
6) Status Pernikahan: .................................................
7) Pekerjaan: ................................................... ..
8) Nomor Telepon: ................................................
9) Posisi Saat ini di tempat kerja: .....................
10) Pendapatan Bulanan: .............................................
11) Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: .....................................
12) Pinjaman Jangka waktu: ................................................
13) Tujuan Pinjaman: .......................................... ..
14) Agama: ...................................................... ..
15) Apakah Anda diterapkan sebelum ............................................ ..
16) Tanggal lahir: ............................................ .....................
Balas via email ini: rbi.loanfirm2015@gmail.com

            ((R.B.I) Cadangan bank perusahaan pinjaman india)
                                                                                          
                                                                                    tanda-Mr. Raghuram Rajan

Unknown said...

Elken terbaik...orang tak skolah abis je yang cakap haram..pergi la website jakim...cakap mlm haram..ap lah..cakap macam tak ada agama..hahah

mat said...

Ko yg bodo..cari ustaz la..bukan google. Korang kalau kata patuh syariah..dptkan sijil perakuan patuh syariah. Ckp pandai laa...

mat said...

Business pun xjelas..

mat said...

Buktikan elkan patuh syariah...jgn sembang jaa..

Anonymous said...

Di malaysia skrg x silap 3 syarikat sahaja yg ada sijil patuh syariah mengikut khabar yg diberithu oleh doktor zaharudin, x kata yg lain tu haram....tapi daa ada confirm btul2 yg halal...drpd 560 syarikat MLM di Malaysia 3 je yg ada??? X pecaya bleh search youtube...ada video pasal dia bagithu

Anonymous said...

Sy bukan menyelebahi mana2, tp hukum MLM adalah harus... cuba en kaji dan tambah ilmu sket... kesian kat org yg buat MLM yg sungguh2 di tuduha makan duit haram.. kan naya tu

Anonymous said...

pneah jugak orang ajak aku masuk elken.

akak tu tau yang aku tengah cari duit lebh nak kawen.masa ni aku msih blur2 lagi la pasal MLM ni.

then die ajak aku g minum kat kedai mamak.die cakap nak ajak aku buat bisnes yang bagi pulangan lumayan.

aku pon pegila sebab aku suka nak berbisnes.bila sampai je dia belanja aku teh tarik and roti canai.

lepastu die mula la cita pasal elken.memula cite die mcm menarik.last2 tu bila aku tanye modal,humakaih.mahal bak hang.10ribu ke berapa ntah.pastu aku cakap aku takde duit banyak tu.then die suruh aku buat pinjaman dengan bank.

aku masa ni sangat blur pasal MLM.aku tak cakap pon aku nak join elken,tapi akak tu dah siap keluarkan borang,and dia terus isi nama aku,mintak ic aku and mintak num bank aku.aku dengan blurnye aku bagi.padahal aku taknak join elken ni.

pastu die cakap join preview setiap hari rabu la,macam macam dia cakap dengan aku.bila dia dapat tahu mak aku nurse,dia nak datang rumah sebab nak jual penapis air.dia cakap nurse ramai join elken.

berjam jugakla borak ngan akak tu.aku ingt pasal bisnes or peluang kerja.rupanye elken,Balik je rumah aku diskus ngan tunang..tunang aku tak bagi join sebab dia cakap mende ni kena cari orang . akk tu pulak cakap tak payah cari orang.mana satu ni.

aku endup dengan message akk tu dan cancel borang tu.tapi dia still cakap nak num tunang aku untuk ajak dia pulak.

sepupu aku join elken sampai buat pinjaman rm50000 dengan bank,produk dia banyak gila kat rumah,tak terjual.umur dia bru je 23.dan baru habis belajar.tapi dah berhutang rm50000.tu tak termasuk hutang kereta.adalah dalam rm100000 .umur baru 23.bayangkan...

so jauhilah MLM.

Unknown said...

sy pn prnah prgi elken ni.. Siap msuk crmah lg.ckp pulngan puluh2 ribu tp msuk dwn kne byar jgk.. lpas abis crmah tu lpak ngn diorang kjap.abis kne tbur gn ayt2 dia ajk msuk. fuuhh.. N skrang sy join emgoldex.loan pn xyh buat.. Brmodalkn rm2600 je.klu xbrjye duit dpt blik.. Kte jgk dbri plihan sma ada nk emas atau duit.sy pn dh tnye ustaz.. Ktenye xhram.jdi haram tu bila ad pnipuan.. Sistem mcm elken tp spe yg join dlu akn dduk kt bwh.. Kte cme prlu cri 2 org je.tp xsmstinye kte yg cri,kte sme2 bntu kwn kte,jgn dsbabkn hal yg cmni kwn msam muke.. Klu nk tau search je kt www.emgoldex.com .. Rmai yg tkut nk join sbb modal rm2600.tp xprlu buat loan bagai.. Gne duit smpnan je.xda la htang brlambak2.. Huhu

Unknown said...

Mcm mana nak join?

Unknown said...

Mcm mana nak join?

Unknown said...

Elken x pnh tipu woiu

Anonymous said...

elken halal, elken terbaik . Cakap takda modal tak guna juga.

salia said...

byk la halal kata nak bantu smpi berjaya konon bila da dpt untung terus senyap, kata xde kene mengena dgn bank tahu tahu ade plak behutang dgn bnk aeon pulak tu. aku da la serik dgn aeon langsung xde hati manusia thu la keje dia tp pikir la org klau xde duit mcm mn nak byk hidup sy bertambah susah selepas msk dgn elken. menyesal gile!!!!

salia said...

byk la halal kata nak bantu smpi berjaya konon bila da dpt untung terus senyap, kata xde kene mengena dgn bank tahu tahu ade plak behutang dgn bnk aeon pulak tu. aku da la serik dgn aeon langsung xde hati manusia thu la keje dia tp pikir la org klau xde duit mcm mn nak byk hidup sy bertambah susah selepas msk dgn elken. menyesal gile!!!!

salia said...

byk la halal kata nak bantu smpi berjaya konon bila da dpt untung terus senyap, kata xde kene mengena dgn bank tahu tahu ade plak behutang dgn bnk aeon pulak tu. aku da la serik dgn aeon langsung xde hati manusia thu la keje dia tp pikir la org klau xde duit mcm mn nak byk hidup sy bertambah susah selepas msk dgn elken. menyesal gile!!!!

Unknown said...

Aku datangkan ko paham kan dulu plant elken..dan ko baca patuh syariah...web site jakim..buat kajian..jgn buat andaiyan..

Unknown said...

Mkn duit org bwhan.. WTF .Haram jdah smua ponzi ni.

Unknown said...

Mkn duit org bwhan.. WTF .Haram jdah smua ponzi ni.

Anonymous said...

Ermm kalau MLM haram,yg phytoscience...1whp...zhulian....hi-o tu semua haram ek? Maaf tanya,nak tau je....

Anonymous said...

Macam mana boleh hutang sampai RM50,000 sebab join elken? Bukankah daftar ahli RM79.50 saja? Takkan tak sampai RM80 pun loan kat bank. Musykil ni.

Anonymous said...

tak semua MLM tu penipu..saya adalah salah seorang dari ahli elken.saya perlu laburkan masa saya,wang ringgit untuk belajar sistem perniagaan tersebut..saya pendek kan cerita..nak berjaya kerana berani ambil risiko lah.kalau saya tak nak atau tak minat dengan sistem yang Elken buat.saya akan kerja dan ambil gaji bulanan serta pilih jalan selamat iaitu tunggu gomen bagi BRIM or pencen (lihat situasi greece sekarang) dari melaburkan masa dan wang saya dalam MLM.kenapa MLM? sebab MLM mempunyai sistem pendidikan perniagaan yang betul.(mereka yang tak ikot sistem, mereka2 ni lah yang menipu, bukan sykt yang menipu.)modal tidak besar kalau nak dibandingkan bisnes konvensional bukan semua orang mampu. saya nasihat kepada ahli2 elken yang lain buat lah cara yang betul utk periuk nasi anda.jangan menipu orang kerana kita nak cepat kaya.sistem dah ada. just follow..luar biasak! kbye.

Anonymous said...

Tepukkan semangat elken one two gooo!!!
Oh!Yes!

anak melayu said...

byknya coment...saya pun pernah diajak sepupu...jmp kat kedai mkn..dia blnje mkn lagi.....saya dgr penerangan org atas dia....nsb pergi dgn adik saya y lg bijak...sbb dia bdk U..sy x brapa fhm...adik ckp xyah joins..sbb dia sistem piramid...n saya kena bt loan dgn aeon utk beli kosep bdn...mahal bkn main...x silap dkt 2k lbh ....n saya disuruh cri kwn2 jgk selepas tu...Dan saya xjd join...sehinggalah akhirnya saya dibukakan mata utk Joins Mary Kay.....dn saya bersyukur sbb mnjdi beauty consultant Mary Kay....income saya bertambah..dpt cantikkan org,dapt ubah hdp wanita y lain...amin amin aminn

Anonymous said...

Penipu la sume elken ke ape ke..sbb ade membe aku ajak join cerite hebat2 blaka..ckp dah ramai die naikan manager la ape la..tinggal nak g melancong la umah ngan kete elken bayar la..ape la..bile aku tanya brapa yg dah dpt buat2 tuka topik la ape la..asal tanya je ubah2 cite lain..nampak sgt sembang pung pang..poyo

N_MAM said...

Em... saye nk bg pendapat sikit... makcik yg ajak join elken tu mmg salah sebab tak jujur dan seolah2 memaksa utk join jd downlinenye... utk jadi ahli elken ni hanye perlu beli barang elken yg serendah2 harga below rm100 pon ade dan cume byr duit ahlu rm79.50 setiap tahun dan dah jadi distributor... terpulang utk jual produk araupon utk kegunaan sendiri... kalau rajin jual produk kumpul poin dan untung dapatlah pulangannya... kalau takde... takdelah... bagi rakan2 yg berminat jadi ahli... boleh la join... at least dapat harga distributor... saya tak pernah keluarkan duit berpuluh2 ribu pon utk join elken ni.... mungkin ade keadaan org yg konon2 nk cepat naik pangkat buat loan beribu2 mungkin... bagi pendapat saye senang je... bg yg nk join mlm... kene paham ape yg anda buat dan ape yg anda dapat secara terang2... kalau ade isu2 terselindung harap dijauhkan....

N_MAM said...

Em... saye nk bg pendapat sikit... makcik yg ajak join elken tu mmg salah sebab tak jujur dan seolah2 memaksa utk join jd downlinenye... utk jadi ahli elken ni hanye perlu beli barang elken yg serendah2 harga below rm100 pon ade dan cume byr duit ahlu rm79.50 setiap tahun dan dah jadi distributor... terpulang utk jual produk araupon utk kegunaan sendiri... kalau rajin jual produk kumpul poin dan untung dapatlah pulangannya... kalau takde... takdelah... bagi rakan2 yg berminat jadi ahli... boleh la join... at least dapat harga distributor... saya tak pernah keluarkan duit berpuluh2 ribu pon utk join elken ni.... mungkin ade keadaan org yg konon2 nk cepat naik pangkat buat loan beribu2 mungkin... bagi pendapat saye senang je... bg yg nk join mlm... kene paham ape yg anda buat dan ape yg anda dapat secara terang2... kalau ade isu2 terselindung harap dijauhkan....

Anonymous said...

Prangai org mlm ni lau org lum xnak join mmg trus xnak kwan ngan org ke..sbb kawan aku ajak join aku ckp nnti dulu bnyk urusan trus xnak layan aku..g jalan la sma ko punya mlm tu..tgk keje lagi makan gaji smbang income ribu riban..

MiRnawaN-MRN_ said...

Assalaamu 'alaikum. Sudahkah anda double check dengan BNM? Jangan malu dan ragu. Jika berlaku penipuan tahukah anda di mana tempatnya? Saya cuma guna bedak alken. Huhuhu

Unknown said...

Kesiannya org mcm kw ne bro..cetek akal sgt..dulu aku pun mcm kw..tp gara aku kena tipulah..skg income aku x prnh kurang 60k sebulan..tp aku sekolah smpai form3 jer..kwn aku yg smpai graduan keluar dpt krja gaji 3k jer..kesiannya bertahun tahun krja tp gaji tetap x cukup..

Unknown said...

Yes...elken is the best....ramai golongan agama (Ustaz Dan uatazah) buat biz elken ni...saya sendiri pun buat...sebab tu,kalau bro kat atas tu tak tahu menahu pasal elken...jgn hamtam keromo....fitnah tu bro....join lah elken...

Unknown said...

Aku dok baca komen Dari atas...banyak komen Dari org yg sama saja....anonymous...heh...ko umo berapa hah????baru darjah satu ka???sat sat haram..sat sat harus...sat sat buat cerita sendiri...sat sat cerita pasai orang lain...macam2 lah hang ni...tak tahu...kena belajar...tak tahu kena Tanya...jangan jadi BODOH sangat bila komen tu...kesian aku tgk hang ni...baca hang punya komen pun aku rasa macam nak muntah ja...jgn menghalalkan yg haram bro...jgn mengharamkan yg halal bro...cakap guna iman...jgn guna kepala lutut...xmau buat MLM sudah lah...jgn dok memperlekehkan bisnes org lain...hebat sangatkah hang tu...besaq sangat kah gaji hang tu...asa buat pinjaman bank tak...ada Beli Rumah tak...Islamic loan ka conventional loan....fikir2 kan lah...

Unknown said...

Aku dok baca komen Dari atas...banyak komen Dari org yg sama saja....anonymous...heh...ko umo berapa hah????baru darjah satu ka???sat sat haram..sat sat harus...sat sat buat cerita sendiri...sat sat cerita pasai orang lain...macam2 lah hang ni...tak tahu...kena belajar...tak tahu kena Tanya...jangan jadi BODOH sangat bila komen tu...kesian aku tgk hang ni...baca hang punya komen pun aku rasa macam nak muntah ja...jgn menghalalkan yg haram bro...jgn mengharamkan yg halal bro...cakap guna iman...jgn guna kepala lutut...xmau buat MLM sudah lah...jgn dok memperlekehkan bisnes org lain...hebat sangatkah hang tu...besaq sangat kah gaji hang tu...asa buat pinjaman bank tak...ada Beli Rumah tak...Islamic loan ka conventional loan....fikir2 kan lah...

MiRnawaN-MRN_ said...

Nak berjaya seribu daya...cari jalan...dunia akhirat kita grab. Tak mampu dengan ilmu, harta yang berterusan digunakan orang. Letak kat masjid/tempat orang ramai. What u give u get back. Kalau susah cari ahli, jadi agen. Ahli baru jangan takut. Mula dengan jadi agen. Ikut ansuran bulanan. Grab jadi ahli. Yang dah kat atas jenguk sikit orang bawah tu. Tolong ahli baru yang tak mampu,cagarkan barang anda dan beri kepercayaan untuk dia jadi agen. Barang anda terjual dan anda dapat ahli baru. Manada bisnes yang terus letakkan diri kita kat atas. Maaf, saya cuma guna bedak Alken. Hihihi

Anonymous said...

Dalam hal ini yang bersalah bukan Syarikat Elken tp ahli yang ingin mencari downline....Cik anis cuma ceritakan pengalaman jumpa ngan orang penipu, bukan dia nak salahkan Elken. Dalam dunia perniagaan memang ramai penipu kita jumpa..Saya ahli elken dan pengguna produk elken. Elken memang terbaek. Mana-mana MlM sekarang ni pun bagus juga n boleh berjaya menceburinya, apa pun bergantung dengan rezeki. kerana ada orang berjaya dalam MLM A, ada yang berjaya dalam MLM B..... Saya nasihatkan kepada rakan-rakan yang ingin memulakan bisnes MLM kenali produk yang diniagakan dahulu barulah join bisnes tersebut n jangan mudah terpedaya dengan janji RM yang lumayan. Yang penting sekali apa juga perniagaan memerlukan modal dan usaha. Kepada Ahli-ahli MLM pula jangan paksa2 orang join bisnes anda. Kerana orang macam anda inilah merosakkan nama syarikat.

Anonymous said...

ELKEN company MLM yang terbaek..yg ckp tipu 2..memang xlayak masuk elken sbb nak untung cepat je tapi usaha lebih ckit xmau.. ..ckap menguntungkan orang atas..ko kerja makan gaji bertahun-tahun ko x sedar..ko bikin company bos ko 2 untung.cuma ko xperasan je...nasihat saya
sebelum join elken ko ikut dlu aktiviti elken..klu ad orang berebut nak ajak ko masuk..ko tolak je...sebab dorang camtu adalah takut ko diambil orang len dlm elken..bkan nak menipu...klu dorng push 2 ko pandai2 tolak....yang penting ko ikot dulu aktiviti elken..dah 2 bru wat keputusan nak join tau x....ko ikut aktiviti ny..WINNERS NITE,RAN,CBP PLUS RALLY,CROWN NITE...pas 2 bru ko wat keputusan...gud luck...

Anonymous said...

klu kau rasa elken tipu mksdnya ko masuk elken sbb nak untung cepat,tau kau dah diperbodohkan oleh anti MLM atau ko memang pemalas...taupun ko memang xda komitment nak mengubah hidup kau...

YANG PENTING SEKALI DI ELKEN....

KAU MAU BERUBAH TAU X...2 JE....

tap kalu join elken berlagak dengan status diri....sory 100% kau xkan berjaya di elken.....

Anonymous said...

betul anis.keluarga saya adik beradik meceburi dlm MLM.masing2 berjaya dan yang penting kita ikut jalan yang betul.

Anonymous said...

thumbs up.Hanya orang berusaha dapat mencapai kejayaan. kalau setakat dok sembang kosong mmg la porak peranda.

Unknown said...

Elken ni memang haram jadah le..kawan aku smpai mencuri kat tmpat keje..dh buat loan masuk Elken ni punya pasal la tak mampu nk bayar balik..makan duit haram le korang..baik mampos la smua ahli Elken ni

Unknown said...

Ye la tu nape ko mampos je

Unknown said...

Ada lg Elken ni rupanye...nape tak mampos je bdk2 elken ni

Unknown said...

Nape ko tak mampos je neng...

Unknown said...

Bila nk mampos bkd2 elken ni..keje menipu je..

Nna Hazlina ヅ said...

MLM banyak mengajar untuk membuang sikap hati kotor, negative dan bertawakal selain usaha. Alhamdulillah bila masa sy berdoa Allah bg rezeki extra dkat saya, sy didatangi pasangan suami isteri yg menyoal ttg impian dan cita2 sy, sy masih bekerja dibawah org menjadikan org lain jutawan tp saya still butawan. Menjadikan impian sbg motivasi, tk salah biarkan fikiran kita di basuh oleh system MLM yg banyak terbukti melahirkan jutawan. Tak join itsokay. Pilihan atas kita. Buang negativity. Korg nk jual barang korg pun mst 'basuh' minda org juga kan :) seriously tk perlu modal lebih seribu. Cukup sekadar pakej RM848 dan RM316. Tak perlu jual barang tk perlu buat loan atau rasa perasaan teraniaya sbb MMC sendiri akan dtg bantu confirm tk lepas tangan. Berjaya lah bersama Kenshido (Score A), company 16 tahun bertapak, punyai sijil halal dr JAKIM. Punyai penasihat syariah, penolakkan zakat. Seriously tak kenal maka tak cinta. Jangan takut dengan kegagalan, takut lah dengan sifat ketakutan itu sendiri - hazlinaharon@ymail.com

Unknown said...

Hello Pencari Pinjaman,
Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis, pinjaman Utang? Membeli mobil atau rumah? Jika ya tidak khawatir lagi, Untuk kami menawarkan semua jenis pinjaman pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%, tanpa agunan dan tanpa pemeriksaan kredit. Kembali kepada kami jika Anda membutuhkan pinjaman dengan informasi di bawah.
(1) Nama:
(2) Jumlah Pinjaman Dibutuhkan:
(3) Durasi Pinjaman:
(4) Nomor Telepon:
(5) Negara:
(6) Negara:
Hubungi kami sekarang via Email hari ini: kathleenfosterloanfirm@gmail.com

Unknown said...

as salam..selamat pagi! apa khabar?komen yg negatif, menyebabkan hati kita menjadi kotor..bersihkn hati..jgn bersihkn diri je..kenali dan fahami isiannya..klu xnk, sudah..ahli Elken yg baru bermula, bru belajar..(mcm saya)klu slh tegur2kan.. kata2 hikmat dari Imam Al-Ghazali, jika kamu inginkn bnde yg kamu syg(impian), bersabarlah dengan benda yg kamu benci.. fikir, amal, ikhlas, jujur, amanah dan percaya..sunnah Rasulullah saw jd ikutan, baru lah berjaya dunia akhirat..aamiin

Unknown said...

as salam..selamat pagi! apa khabar?komen yg negatif, menyebabkan hati kita menjadi kotor..bersihkn hati..jgn bersihkn diri je..kenali dan fahami isiannya..klu xnk, sudah..ahli Elken yg baru bermula, bru belajar..(mcm saya)klu slh tegur2kan.. kata2 hikmat dari Imam Al-Ghazali, jika kamu inginkn bnde yg kamu syg(impian), bersabarlah dengan benda yg kamu benci.. fikir, amal, ikhlas, jujur, amanah dan percaya..sunnah Rasulullah saw jd ikutan, baru lah berjaya dunia akhirat..aamiin

Anonymous said...

Erm.. i just join elken.. bayar keahlia n less than 1000.. pastu xkena bayar pun ribu riban ni? I kindda worried lepas baca all the comments tapi the elken yg i join ni x mcm kat atas pun they dont ask for money..just suh kita jual barang dia je.. mcm online bussiness..

Anonymous said...

I rasa orang ni sbnarnye nak promo biz die je..Elken menipu tu hnya taktik.
orang mindset x reti nak niaga mmg mcm ni pun.and agak2 klu ko rasa nak niaga x yah ade brg,x yah cari org,juz duduk2 je dpat duit ke ?
Biasa yg MLM menawarkan x yah menaja la,x yah cr org la,xyah modal la,tp untung riban2 tu lg menipu haram jadah la.
klu Elken ni menipu kenapa ade sijil dari jabatan agama?kenapa ade auditor Negara dh join pun jadi jutawan,ustaz pun masuk,dato2,datin2 pun ade?org yg kate elken ni penipu try la masuk dlm system elken dulu baru bgtaw yg elken ni menipu..paham ke idok?
saya dah join berbelas2 comp MLM semua sama je menipu..Tp kt elken ni sape yg buat die Berjaya,sape PEMALAS die ketinggalan jadi zombie..mcm blogger ni la.ni la contoh zombie yg plg sengal.
Elken dh bertapak kt ksia dh 21 tahun kot makin meningkat lg ade la..
klu setakat nk condemn syarikat semata2 nk promo biz ko baek x payah..this is not the real deal biz klu suka burukkan biz org lain.Thats y la org melayu makin mundur.mentaliti kolot sengal.
k salam.
pikir2 lerrr.

Unknown said...

Ko keje la utk kayakan Boss nkau, tahniah atas kejayaan anda.. Kah3!

Unknown said...

Downline aku India kot, apahal dgn kau? Upline aku seorg bekas penolong kanan sekolah, satu kaki dia semua India.. Nk main tembak melulu pun agak2 la.. Yg upline melayu, downline cina pun ramai la.. Sengaja nk timbulkan perkauman ke?

Unknown said...

Kena tipu dgn siapa kau ni? Apa masalahnya ni? Cuba cerita sikit..

Unknown said...

Kena tipu dgn siapa kau ni? Apa masalahnya ni? Cuba cerita sikit..

Unknown said...

Downline aku India kot, apahal dgn kau? Upline aku seorg bekas penolong kanan sekolah, satu kaki dia semua India.. Nk main tembak melulu pun agak2 la.. Yg upline melayu, downline cina pun ramai la.. Sengaja nk timbulkan perkauman ke?

Anonymous said...

Kalau nak berjaya buat bisnes, kenali dulu kepakaran dan minat anda, gunakan kepakaran dan minat anda tersebut utk buka bisnes anda sendiri, dari perniagaan kecil hingga ke perniagaan besar. Creativity anda adalah pemangkin kejayaan dlm semangat berdaya saing. MLM bukanlah tempat utk berjaya mahupun di dunia atau di akhirat. Jika segelintir shj yg berjaya dan ramai yg terkandas di MLM, maka MLM boleh jadi haram. Ia ibarat sistem kapitalis org kafir, bersaing utk berjaya atas nama usaha utk mencari rezeki, yg lemah ditinggalkan, yg kuat bersaing. Bahkan, perniagaan dlm Islam hendaklah tidak memudaratkan ahlinya, supaya semua aktiviti berlaku adil.

Saya agak terkejut apabila terdengar ramai pemaju MLM yg menceritakan bahawa ceramah MLM byk memberi ilmu perniagaan berdasarkan produk dan motivasi diorang. Pada hakikatnya, MLM bukanlah tempat untuk mencari ilmu samada dlm bentuk kemahiran atau kepakaran sesuatu bidang. Dan MLM bukannya bagi ilmu kpd anda. Apa yg diorang bagi itu hanyalah sejenis informasi shj. Ilmu dan informasi adalah sesuatu yg berbeza. Informasi merupakan sesuatu data yg telah dihasilkan ke dalam bentuk maklumat, manakala ilmu merupakan sesuatu maklumat yg telah berjaya kita terapkan, ketahui dan fahami. Contohnya, ilmu programming, perakaunan dan lain2.

Perhatian, MLM jelas sekali tidak akan memberi ilmu perniagaan kepada anda. Jika anda ada ilmu perniagaan, anda tidak akan mudah tersasul ke lembah MLM.


Kalau nak mencari ilmu yg betul, pergilah ke institute atau university dan carilah guru yg bertauliah. Ilmu terbhg kpd dua, ilmu theory dan ilmu practical. Kalau berminat mencari ilmu theory, pergilah ke library atau university. Manakala kalau berminat dlm ilmu practical, pergilah ke institute professional atau cari pengalaman keje dekat industry.

fatma said...

Hello semua, saya fatma dari Indonesia menyeronokkan saya menasihatkan anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, orang-orang di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, walaupun sebahagian daripada keterangan di sini adalah semua palsu mereka orang yang sama yang melakukan itu semua, mereka masih orang yang sama melakukannya. jadi sila berhati-hati untuk tidak jatuh yang tertipu atau menipu rakan-rakan Indonesia, saya menipu empat kali sekitar Rp200,000,000 juta untuk yuran pendaftaran, yuran perpindahan, kos cukai dan kos insurans, tetapi selepas pembayaran saya, saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya membayar lagi dan sekali lagi,

 Ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa ada undang-undang kewangan atau kaedah-kaedah kos ini mendapat pinjaman dari bank-bank, peminjam atau syarikat tetapi Allah bersyukur kerana saya kemudian menerima pinjaman sebanyak $ 100,000 daripada syarikat yang seorang kawan saya yang memperkenalkan saya dengan sebenar dan syarikat pinjaman dipercayai, (THERESALOANCOMPANY), mereka syarikat terkemuka di Asia, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang telah scammed dan menipu, jadi jika anda memerlukan kredit yang lebih baik pergi kepada syarikat-syarikat dalam

(THERESALOANCOMPANY) atau jika anda mempunyai rakan-rakan dan memberitahu mereka untuk membantu anda untuk menghubungi mereka untuk pinjaman, okay, anda boleh mendapatkan yang sangat mudah untuk mendapatkan serendah 2% daripada pinjaman tanpa cagaran atau penjamin. Ini adalah e-mel mereka

(THERESALOANCOMPANY@GMAIL.COM) Anda boleh menghubungi mereka dengan aplikasi anda adalah baik dengan mereka anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa 24 jam, asli cepat dan saya terpaksa membantu penipuan negara saya, e-mel saya adalah (Feyzilfatma@gmail.com) hubungi saya untuk maklumat lanjut, saya bersedia untuk membantu TUHAN memberkati engkau NOTA all.PLEASE. TIADA YURAN PENDAFTARAN, TIADA YURAN PEMINDAHAN, NO Bayaran CUKAI, NO YURAN INSURANCE) harta pemberi pinjaman atau syarikat itu tidak mengumpul charges.Allah ini memberkati kita YURAN PEMINDAHAN, YURAN NO CUKAI, NO YURAN INSURANCE) Lender sebenar Syarikat ATAU TIDAK memungut caj penutup penyanyi ,

Anonymous said...

rata2 komen yg mengutuk elken ni..org yg gagal la kan..yg pernah buat tapi tak dapat cari downline...ada komen yg saya baca join dgn elken bayar rm10 ribu..biar betul bhai?ikut kemampuan la..kan ada pakej..tak kan la baru join nak labur besar pulak..memang cari sakit la..percaya diri,tak putus asa ada semangat boleh berjaya..ohh yes!!!

Anonymous said...

Encik ni tau tak MLM tu apa? MLM tu multi level marketing.. MLM is just a strategy, method of marketing, in other words, word of mouth.. Yang encik dok kutuk2 tu, adalah skim pyramid.. Toksah pjg2 la.. Skim pyramid pling nyata sekali adalah kat tempat kerja tu sendiri.. Orang ramai2 kerja teruk kat bawah, yg kaya duk ceo atas tu sorang je.. Nak jadi executive kena berebut, byk backstabbing, pijak kepala org lain baru boleh naik.. Itu ke yg dipanggil yg adil dan tidak memudaratkan ahlinya yg encik nyatakan diatas?

Siapa encik utk tentukan dimana tempat utk berjaya dunia akhirat. Again, MLM is not a place. Its a strategy. Klu di syarikat yg menggunakan MLM sbgi method utk melariskan barang, dengan menjanjikan comission utk mereka yg melariskan barang, adakah itu salah? Saya tak nmpk system kapitalis disitu, padahal syarikat menyediakan training utk ahli supaya mereka mampu mengukuhkan jualan mereka. Mcmn itu dikatakan yg lemah ditinggalkan, yg kuat bersaing? Encik ni sendiri sudah confuse, kalau encik tak minat dgn aturcara business memang encik xkan nampak ilmu yg sepatutnya encik kata kita cari di library dan university tu, memang xkan membuahkan hsil. Last2 skli encik syorkan orang lain utk bekerja utk kayakan org atasan.. Hmmm..

Wakaka said...

Sebab member kau bodoh xpndai plan buat mlm sebab tu xterpkr die kene byr utang. Pkr untung je...

Wakaka said...

Sebab member kau bodoh xpndai plan buat mlm sebab tu xterpkr die kene byr utang. Pkr untung je...

Wakaka said...

Sebab member kau bodoh xpndai plan buat mlm sebab tu xterpkr die kene byr utang. Pkr untung je...

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan anda sendiri? sila hubungi kami di johnsonleehelpfund@gmail.com untuk maklumat lanjut mengenai tawaran pinjaman berpatutan anda.

Unknown said...

Memang menipu..dia sruh cari 4 orang..aku dpt cari 5 orang..1 sen aku tak dpt..lastly aku kne tanggung hutang..org yg aku taja pun cari aku..tak ke celaka nmenye ELKEN ni!!!!!ko bayo balik hutang2 aku ngan org yg aku taja

Unknown said...

Memang menipu..dia sruh cari 4 orang..aku dpt cari 5 orang..1 sen aku tak dpt..lastly aku kne tanggung hutang..org yg aku taja pun cari aku..tak ke celaka nmenye ELKEN ni!!!!!ko bayo balik hutang2 aku ngan org yg aku taja

Unknown said...

Memang menipu..dia sruh cari 4 orang..aku dpt cari 5 orang..1 sen aku tak dpt..lastly aku kne tanggung hutang..org yg aku taja pun cari aku..tak ke celaka nmenye ELKEN ni!!!!!ko bayo balik hutang2 aku ngan org yg aku taja

Unknown said...

Hello, di sini datang satu lagi syarikat pinjaman yang akan mengubah hidup anda selama-lamanya pinjaman datang, saya Encik Patrick Frederick pemberi pinjaman pinjaman disahkan, saya menawarkan pinjaman kepada sektor individu dan orang ramai yang memerlukan bantuan kewangan dalam kadar faedah yang rendah sebanyak 2% . Perkhidmatan kami termasuk:
* Pinjaman Peribadi * Penyatuan Hutang
* Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Pendidikan
* Pinjaman gadai janji * Bercagar
* Pinjaman tidak diinsuranskan * Gadai Janji
* Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Pelaburan
pinjaman membeli ditetapkan untuk membina pinjaman sila mengisi borang di bawah dan kembali jika anda berminat: (patrickloans15@gmail.com) Patrick pinjaman disahkan dan syarikat pinjaman dipercayai, memohon hari ini dan menyelesaikan masalah kewangan hari ini. Ingat penghutang supaya kita teruskan. Kami akan melihat ke hadapan untuk mendengar daripada anda dalam usaha untuk bergerak ke hadapan. Salam, dan e-mel: PATRICKLOANS15@GMAIL.COM. Terima

ffredrick peterson said...

Kami Swasta Wang Antarabangsa Lender ini. Kami menawarkan pinjaman pada kadar yang sangat rendah sebanyak 2%. jika berminat sila hubungi kami melalui E-mel: eleazardiaz536@gmail.com untuk maklumat lanjut.
Regards, Mr Eleazar

fatma said...

Hello semua, saya fatma dari Indonesia menyeronokkan saya menasihatkan anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, orang-orang di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, walaupun sebahagian daripada keterangan di sini adalah semua palsu mereka orang yang sama yang melakukan itu semua, mereka masih orang yang sama melakukannya. jadi sila berhati-hati untuk tidak jatuh yang tertipu atau menipu rakan-rakan Indonesia, saya menipu empat kali sekitar Rp200,000,000 juta untuk yuran pendaftaran, yuran perpindahan, kos cukai dan kos insurans, tetapi selepas pembayaran saya, saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya membayar lagi dan sekali lagi,

 Ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa ada undang-undang kewangan atau kaedah-kaedah kos ini mendapat pinjaman dari bank-bank, peminjam atau syarikat tetapi Allah bersyukur kerana saya kemudian menerima pinjaman sebanyak $ 100,000 daripada syarikat yang seorang kawan saya yang memperkenalkan saya dengan sebenar dan syarikat pinjaman dipercayai, (theresaloancompany@gmail.com), mereka adalah syarikat yang terkemuka di Asia, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang telah scammed dan menipu, jadi jika anda memerlukan kredit yang lebih baik pergi kepada syarikat-syarikat dalam

(Theresaloancompany@gmail.com) atau jika anda mempunyai rakan-rakan dan memberitahu mereka untuk membantu anda untuk menghubungi mereka untuk pinjaman, okay, anda boleh mendapatkan yang sangat mudah untuk mendapatkan serendah 2% daripada pinjaman tanpa cagaran atau penjamin. Ini adalah e-mel mereka

(Theresaloancompany@gmail.com) Anda boleh menghubungi mereka dengan aplikasi anda adalah baik dengan mereka anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa 24 jam, asli cepat dan saya terpaksa membantu penipuan negara saya, e-mel saya adalah (Feyzilfatma@gmail.com) hubungi saya atau (martinimarais1986@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia untuk membantu TUHAN memberkati engkau ambil perhatian all.please tiada yuran pendaftaran tiada yuran pemindahan, tiada bayaran cukai, tiada bayaran insurans) harta pemberi pinjaman atau syarikat tidak memungut caj ini .Allah memberkati kita yuran pemindahan, yuran tiada cukai, tiada bayaran insurans) sebenar Lender Syarikat atau tidak memungut caj penutup penyanyi,

Theresa loan said...

Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Jika dalam apa-apa masalah kewangan atau memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Jika anda membayar bil-bil atau hutang untuk menyelesaikan, atau adakah saya memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan ia sukar bank-bank tempatan / modal mencari untuk mendapatkan gadai janji daripada institusi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab, jika anda suka,

* Pinjaman Kenderaan
* Pinjaman Harta Tanah
* Pinjaman Perniagaan
* Lain-lain Pinjaman
* Kredit
* MasterCard

Sila hubungi kami melalui e-mel: Saya Theresaloancompany@gmail.com
Nota: Pinjaman menyediakan kadar faedah tahunan sebanyak hanya 2%. Harap anda akan diberi kredit dalam mana-mana negara di dunia harus kediaman.

Apa-apa keperluan pelanggan, kami perlu menyediakan maklumat berikut untuk membuka fail pemprosesan pinjaman.

1. NAMA PENUH: ...............................
2. ALAMAT: .............................. .. ...
3. KERJA: .....................
4. NEGERI: ........................
5. SYARAT: ........................ ..
6. Bandar: ...........................
7. SEX: ............................
8. Umur ........................... ..
9. BILANGAN TELEFON BIMBIT: ............ ..
10. BILANGAN KREDIT DIKEHENDAKI: ..........
Pendapatan 11.Monthly ..................
12.DURATION daripada: ..................... ..
13. PINJAMAN TUJUAN ...............

Terima kasih atas kerjasama anda
Theresa SYARIKAT PINJAMAN
ALAMAT E-MEL: Saya Theresaloancompany@gmail.com

Nurliana Novi said...

Halo,
Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
 Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Olivia Daniel said...

Hello,
Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Kami memberikan pinjaman dana kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
(Oliviadaniel93@gmail.com)

Unknown said...

Banyak kali gagal dlm MLM jom join sy sertai syatikat MLM yg d duta oleh pelakon trkenal scha(produk kecantikan) dan angkasawan negara (produk keseihatan) kita sdri.
Setiap bisnes setiap yg memerlukn pulangan wang. Semestinya kena ada org. Rasa rugi cari org? X prlu cari just sharing.. Kpd fmly dan teman2 saja.. Takde paksaan.. Kita pun tak rugi kalau kita bantu mereka jd new member syarikat brsama kita syarikat beri kita rm47/sorg.. Kalau 10org nak join member kita dpt rm470 kalau lbh byk kita share dn knlkn pd fmlh dn teman2 lg byk la kita dpt. best tak?? Rasa rugi? Rasa mls nak cri2 org?? Dn yg kita blm member rasa trtipu ke?? Rasa rugi nak join ke? Tak prlu rasa rugi atau trtipu sb kmu cuma perlu daftar rm166 dpt satu percuma produk yg baik utk kesihatn kulit. Dan kmu jg diberi baucer produk rm50? Rugi?? Tak rugi.. Mlas nak ajak org lain? Tak tau nak ckp.. Malu? Takpe guna pakai sendir ja pun syarikat akn bg kmu 3% dan akn d bayar hjg bulan krna mngguna produk.. Kalau nak lebih income usaha pun kena lbh la kn. So jng risau kelas training diber secara free... Langkah prtama skg kena jd member dulu.. Slps tu kmu d ajar teknik yg mudah utk jalankn biz ne. Xpyh jmp org pn ble buat juga ..apa tgu lg.. WhatsApp skg 019-810 8144.

Unknown said...

Salam Sejahtera, Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyatukan hutang anda? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membiayai perniagaan anda? pembelian kereta, pinjaman pembelian rumah dan pinjaman peribadi yang lain E.T.C kami memberi pinjaman jangka panjang untuk 5-50 tahun maksimum dengan faedah 3% Kemudian anda berada di tempat yang betul. Jangan ragu untuk menghubungi saya melalui alamat e-mel saya: adamrobisonloanfirm@gmail.com

Maklumat peribadi:

Nama awak:_________
Negara awak:_________
Alamat anda:_________
Pekerjaan anda:_________
Pendapatan bulanan:_________
Jumlah Pinjaman Diperlukan: ________
Tempoh Pinjaman: _________
Nombor Telefon Bimbit:________
Saya akan menanti mel anda dengan maklumat ini diisi tidak lama lagi.

Salam saya,
Mr Adam Robinson
adamrobisonloanfirm@gmail.com

Anonymous said...

masuk lah bidang hartanah guys, lagi bagus pendapatan passive dari layan perkara2 MLM ni

Anonymous said...

Hello,

Adakah anda sedang mencari kebebasan kewangan? adakah anda di Hutang, anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? atau anda runtuh dari segi kewangan, anda memerlukan pinjaman membeli kereta atau rumah? Adakah bank anda pernah Kewangan menolak? Anda mahu untuk meningkatkan kewangan anda? mereka memerlukan pinjaman bil anda membawa? tidak melihat lagi, kami mengalu-alukan anda untuk peluang untuk semua jenis pinjaman mendapatkan pada kadar faedah yang sangat berpatutan sebanyak 3% untuk lain Untuk maklumat, hubungi kami sekarang melalui e-mel kepada: (legitfirm@gmail.com)

Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
Adakah anda ingin membeli kereta?
Adakah anda ingin untuk membiayai semula?
Adakah anda memerlukan pinjaman gadai janji?

Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan anda cadangan atau pengembangan? Adakah anda kehilangan harapan dan anda rasa tidak ada jalan keluar, dan beban kewangan anda masih berterusan?

Sila tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan Hubungi kami melalui e-mel: (legitfirm@gmail.com) atau hubungi + 1-972-914-5244

Unknown said...

JANGAN Ignor SARAN INI
Halo setiap orang yang melihat ini di seluruh dunia, situs ini memiliki banyak scammers, lakukan akan menipu seperti saya lagi, saya punya kabar baik untuk berbagi. silahkan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pinjaman saudi. Aku baru saja pinjaman dari AASIMAHA Adila PINJAMAN PERUSAHAAN sah. Ini adalah bagaimana saya mendapat kontak mereka. Aku melihat kesaksian satu Mrs mimosa Wijayanti dari Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka sebuah email kepada semua orang ^aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com^~~V jadi saya langsung email mereka dan mereka menanggapi email saya . Jujur, pada awalnya saya begitu banyak takut karena saya telah kehilangan uang saya untuk bodoh sebelumnya. Tapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam setelah, pinjaman dari $ 620.000 dolar amerika serikat i diterapkan untuk benar-benar ditransfer ke rekening saya. Seluruh proses itu sederhana. dan pinjaman mendesak pada tingkat 1% saya mendapat cepat Ada biaya. Tidak ada penjamin diperlukan dari saya. sampai sekarang, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa hal itu benar. Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan sukacita. Saran saya sederhana untuk semua orang yang mencari jumlah mendesak tulus untuk mendapatkan pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah untuk mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa saya terkejut. Saya ingin terutama terima mimosa Wijayanti untuk memberikan kontak mereka di forum ini. Dan jika Anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka, silahkan menyebarkan berita baik sehingga orang lain juga dapat manfaat. terima kasih, email mereka lagi ^aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
^, Kontak saya adalah omogbudeabundance@gmail.com,
 Catatan: semua scammers meminta biaya pendaftaran, biaya transfer, biaya asuransi, biaya hipotek, kartu ATM pin dan biaya pajak, becareful, semua adalah scam. mungkin allah memberkati Anda semua.

fadlika said...

Bagaimana kabarmu, nama saya Muthia fadlika di medan, ibu christian yang mempunyai menderita banyak dalam perjalanan hidup saya, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan penipu dan fraudstars, ada banyak peminjam palsu kredit di sini di internet dan beberapa dari mereka yang asli, saya ingin meluncur kesaksian bagaimana Tuhan mengarahkan saya ke pemberi pinjaman dan genue pinjaman sebenar yang telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, selepas saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internet di laman web ini, saya kehilangan banyak wang untuk membayar yuran pendaftaran, insurans, kos pengangkutan, cukai, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapat pinjaman saya. Setelah berbulan-bulan cuba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali wang tanpa mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman bahawa saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman kredit genue dalam talian yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, itu sukar masa bagi saya kerana, saya punya banyak mengganggu dan saudara, anak-anak dan ibu dan suami yang sakit untuk mengambil dari, dengan semua cabaran, saya berpuasa dan berdoa banyak yang Tuhan menghantar saya pembantu saya, selepas tiga minggu jadi saya memutuskan untuk hubungi rakan saya Nurul yang baru- baru mendapat pinjaman dalam talian, kita membincangkan kesimpulan kita tentang masalah dan dia mengatakan kepada saya tentang suatu syarikat dari kerajaan od saudi arabia di AASIMAHA timur Adila pinjaman syarikat tengah yang membantu banyak orang di kawasan saya, saya memohon untuk jumlah pinjaman (Rp530,000,000) dengan tingkat bunga rendah daripada 1%, tidak merawat usia saya, kerana saya mengatakan apa yang saya ingin menggunakan wang itu untuk membina perniagaan dan pinjaman saya diluluskan dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan pada pemindahan kredit dan dalam masa kurang dari 3 jam selepas pendaftaran pinjaman, itu disimpan ke bank dan impian saya datang melalui pada 3 Disember 2016. saya belajar untuk tidak pernah giveup perjuangan hidup, jadi saya ingin cadangan yang memerlukan genue pinjaman segera memanggil dia sekarang email di (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) syarikat tidak tahu bahawa saya melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga boleh menghubungi saya di (muthiafadlika2020@gmail.com) untuk info lebih lanjut. saya sekarang punya cukup wang untuk merayakan christmax dan akhir tahun menjadi 2017, saya berharap anda bahagia christmax dan tahun baru di muka

fadlika said...

Bagaimana kabarmu, nama saya Muthia fadlika di medan, ibu christian yang mempunyai menderita banyak dalam perjalanan hidup saya, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan penipu dan fraudstars, ada banyak peminjam palsu kredit di sini di internet dan beberapa dari mereka yang asli, saya ingin meluncur kesaksian bagaimana Tuhan mengarahkan saya ke pemberi pinjaman dan genue pinjaman sebenar yang telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, selepas saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internet di laman web ini, saya kehilangan banyak wang untuk membayar yuran pendaftaran, insurans, kos pengangkutan, cukai, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapat pinjaman saya. Setelah berbulan-bulan cuba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali wang tanpa mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman bahawa saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman kredit genue dalam talian yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, itu sukar masa bagi saya kerana, saya punya banyak mengganggu dan saudara, anak-anak dan ibu dan suami yang sakit untuk mengambil dari, dengan semua cabaran, saya berpuasa dan berdoa banyak yang Tuhan menghantar saya pembantu saya, selepas tiga minggu jadi saya memutuskan untuk hubungi rakan saya Nurul yang baru- baru mendapat pinjaman dalam talian, kita membincangkan kesimpulan kita tentang masalah dan dia mengatakan kepada saya tentang suatu syarikat dari kerajaan od saudi arabia di AASIMAHA timur Adila pinjaman syarikat tengah yang membantu banyak orang di kawasan saya, saya memohon untuk jumlah pinjaman (Rp530,000,000) dengan tingkat bunga rendah daripada 1%, tidak merawat usia saya, kerana saya mengatakan apa yang saya ingin menggunakan wang itu untuk membina perniagaan dan pinjaman saya diluluskan dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan pada pemindahan kredit dan dalam masa kurang dari 3 jam selepas pendaftaran pinjaman, itu disimpan ke bank dan impian saya datang melalui pada 3 Disember 2016. saya belajar untuk tidak pernah giveup perjuangan hidup, jadi saya ingin cadangan yang memerlukan genue pinjaman segera memanggil dia sekarang email di (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) syarikat tidak tahu bahawa saya melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga boleh menghubungi saya di (muthiafadlika2020@gmail.com) untuk info lebih lanjut. saya sekarang punya cukup wang untuk merayakan christmax dan akhir tahun menjadi 2017, saya berharap anda bahagia christmax dan tahun baru di muka

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk perniagaan anda? adakah anda seorang pemilik industri atau anda ingin mempunyai sebuah industri? adakah anda mempunyai standard yang rendah yang tinggal? adakah anda menganggur? kita yang Pengurusan Kredit Transfer Agen boleh membantu mengenai cara untuk membuat anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan kerana kami menawarkan sejumlah besar apa-apa wang untuk semua pemohon kami jadi jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman daripada kami hubungi kami sekarang
agentransferkredit@gmail.com

Aasimah Aadila said...

aasamalekum, adakah anda memerlukan pinjaman, melakukan memerlukan pinjaman segera, adakah anda memerlukan pinjaman cepat, adakah anda memerlukan pinjaman peribadi, adakah anda memerlukan pinjaman yang besar, adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan terlebih dahulu, adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang, adakah anda memerlukan pinjaman jangka pendek, adakah anda mendapatkan pinjaman tidak bercagar, membayar pinjaman hari yang anda perlukan, adakah anda memerlukan hari yang buruk pinjaman, keseluruhan pinjaman ibu negeri yang saya perlukan, adakah anda mahu pinjaman kereta, adakah anda mahu Morgage pinjaman, adakah anda mahu pinjaman bercagar, adakah anda mahu pinjaman rumah, Kemudian firma pinjaman yang membawa kembali kita pakej yang serendah 1%, pinjaman tanpa faedah, anda bebas untuk mendapatkan anda pinjaman cepat, untuk merealisasikan matlamat anda pada tahun baru ini, semoga allah memberkati anda, inshaillah
e-mel kenalan <(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
  DAPATKAN SEGERA ANDA, ANDA MENDAPAT PINJAMAN CEPAT DAN BESAR

BAMBANG LARRY said...

Halo, saya bernama BAMBANG LARRY. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya secara finansial tegang, dan karena putus asa, saya telah scammed oleh beberapa lender online. Aku hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal bernama HARTFORD FINANCIAL SERVICE yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp600.juta dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 1.5%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena itu saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan setiap pinjaman apapun, menghubunginya via email nya: hartfordfinancialservice@gmail.com
Anda juga dapat menghubungi saya di email saya burgerlarry22@gmail.com
Sekarang, semua saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekeningnya bulanan.

Mrs Rebecca said...

Kami adalah sebuah organisasi yang ditubuhkan untuk membantu orang yang memerlukan

bantuan, seperti bantuan kewangan. Jadi, jika anda akan melalui kewangan

masalah, jika anda mempunyai keadaan huru-hara kewangan dan anda memerlukan dana untuk

memulakan perniagaan anda sendiri atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang atau membayar

bil, memulakan perniagaan yang baik atau anda mendapati sukar

mendapatkan pinjaman modal dari bank-bank tempatan, hubungi kami hari ini melalui e - mail

rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com


"Jadi, jangan biarkan peluang ini berlalu begitu sahaja,

Anda dinasihatkan untuk melengkapkan dan mengembalikan butiran di bawah ..


Nama awak: ______________________

Alamat anda: ____________________

Negara awak: ____________________

Tugas anda: __________________

Jumlah pinjaman yang diperlukan: ______________

Tempoh pinjaman: ____________________

Pendapatan bulanan: __________________

Nombor telefon: ________________

Adakah anda memohon pinjaman sebelum: ________________

Jika anda telah memfailkan pinjaman sebelumnya, di mana anda dirawat dengan jujur? ...


Bertindak cepat dan keluar dari tekanan kewangan, keadaan huru-hara, dan cabaran

hubungi REBECCA WILLIAMS LOAN FIRM hari ini melalui e - mail:

rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

hendi Zikri didi said...

Halo, nama saya hendi didi. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah menipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online, saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya di Medan merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal untuk meminjamkan bernama pinjaman tanpa jaminan Mrs Devya Ajjaade dari Rp 853 juta dalam waktu kurang dari 2 jam tanpa penundaan pada tingkat bunga hanya 1%. Saya sangat terkejut ketika saya mendapat peringatan di ponsel saya saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan, karena itu saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa masalah. jadi jika Anda memerlukan pinjaman cepat, pinjaman besar dan pribadi apapun, menghubunginya melalui email: ^^^^devyajjaade.loanfirm@gmail.com^^^^^
untuk pertanyaan kontak saya adalah (hendidi01@gmail.com)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Hello,
Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau untuk keperluan perniagaan anda? Berikut adalah beberapa berita baik untuk anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau syarikat-syarikat korporat pada kadar peratusan tahunan yang paling rendah.
Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -
* Pinjaman Wang Keras
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Penyatuan Hutang
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Pengembangan Perniagaan
*Pinjaman pelajar
* Pinjaman Pembangunan Pertanian
... Dan banyak lagi

E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi IBU PEJABAT kami melalui:
kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

Nama pemiutang: Puan Kathleen

WAHYUNI ELVIN said...

Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammers di situs ini, aku punya kabar baik untuk berbagi. silahkan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pinjaman. Aku baru saja pinjaman dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN sah. Ini adalah bagaimana saya mendapat kontak mereka. Aku melihat kesaksian Mrs Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka sebuah email kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera email mereka dan mereka menanggapi email saya, Jujur, pada awalnya saya begitu banyak takut karena saya telah kehilangan uang saya begitu bodoh sebelumnya. Tapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam setelah, pinjaman dari RP 700.000.000, saya diterapkan untuk benar-benar ditransfer ke rekening saya. Seluruh proses itu sederhana. dan pinjaman mendesak pada tingkat 2% aku cepat Tidak ada biaya. Tidak ada penjamin yang dibutuhkan dari saya. sampai sekarang, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa hal itu benar. Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan sukacita. Saran saya sederhana untuk semua orang yang mencari dorongan yang tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah untuk mengirim email kepada mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa saya terkejut. Saya ingin terutama terima Nuliana novi untuk memberikan kontak mereka di forum ini. Dan jika Anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka, silahkan menyebarkan berita baik sehingga orang lain juga dapat manfaat. terima kasih, email mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah email saya wahyunielvin@gmail.com
 Catatan: semua scammers meminta biaya pendaftaran, hati-hati, semuanya adalah scam. mungkin Tuhan memberkati Anda semua
Terima kasih

Unknown said...

Memohon Pinjaman segera dan Gadai janji, telah anda pernah ditolak terus-menerus oleh bank-bank dan institusi kewangan lain, Kami di Tawaran COVENTRYLETON PINJAMAN SYARIKAT pinjaman daripada 1,000 hingga 100,000.000.000 anda perlu 18years dan ke atas untuk memohon, membalas kini melalui e-mel coventryletonloancoperation@gmail.com untuk maklumat lanjut.

KAMI MENAWARKAN jenis-jenis JUMLAH PINJAMAN:
* Pinjaman Penyatuan Hutang
* Pinjaman Perniagaan
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Perumahan
* Kewangan Kereta
* Pinjaman Commercial
* Pinjaman Pelaburan
NOTA: Kami memberikan anda pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan pinjaman jangka masa 1 hingga 25 tahun untuk membayar balik pinjaman. kenalan e-mel:
coventryletonloancoperation@gmail.com Jika anda mempunyai mana-mana masalah di atas, hubungi kami sekarang untuk mendapatkan bantuan

Anthony Yuliana Lenders said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Atau adakah anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu atau lebih sebab-sebab? Anda mempunyai tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Anthony Yuliana Peminjam memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan daripada 1%. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini melalui anthony.yulianalenders@gmail.com

Anthony Yuliana Lenders said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Atau adakah anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu atau lebih sebab-sebab? Anda mempunyai tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Anthony Yuliana Peminjam memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan daripada 1%. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini melalui anthony.yulianalenders@gmail.com

Unknown said...

Adakah anda memerlukan 100% Loan?
Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah kurang pulangan itulah sebabnya kita dana anda untuk hanya 2%. Apa sahaja yang anda keadaan, bekerja sendiri, pesara, mempunyai penarafan kredit yang lemah, kami boleh membantu anda pinjaman yang paling cepat dalam masa kurang daripada satu jam.
pembayaran yang fleksibel lebih 2 hingga 20 tahun.
Hubungi kami melalui: ( kathleenfosterloanfirm@gmail.com ) OR ( kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com )

Unknown said...

Hello,
Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau untuk keperluan perniagaan anda? Berikut adalah beberapa berita baik untuk anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau syarikat-syarikat korporat pada kadar peratusan tahunan yang paling rendah.
Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -
* Pinjaman Wang Keras
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Penyatuan Hutang
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Pengembangan Perniagaan
*Pinjaman pelajar
* Pinjaman Pembangunan Pertanian
... Dan banyak lagi

E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi IBU PEJABAT kami melalui:
kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

Nama pemiutang: Puan Kathleen

Anonymous said...

Hello,

Adakah anda sedang mencari kebebasan kewangan? adakah anda di Hutang, anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? atau anda runtuh dari segi kewangan, anda memerlukan pinjaman membeli kereta atau rumah? Adakah bank anda pernah Kewangan menolak? Anda mahu untuk meningkatkan kewangan anda? mereka memerlukan pinjaman bil anda membawa? tidak melihat lagi, kami mengalu-alukan anda untuk peluang untuk semua jenis pinjaman mendapatkan pada kadar faedah yang sangat berpatutan sebanyak 3% untuk lain Untuk maklumat, hubungi kami sekarang melalui e-mel kepada: (legitfirm@gmail.com)

Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
Adakah anda ingin membeli kereta?
Adakah anda ingin untuk membiayai semula?
Adakah anda memerlukan pinjaman gadai janji?

Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan anda cadangan atau pengembangan? Adakah anda kehilangan harapan dan anda rasa tidak ada jalan keluar, dan beban kewangan anda masih berterusan?

Nama Syarikat: HORSE WHITE KREDIT
Syarikat E-mel legitfirm@gmail.com
Syarikat Makmal ini turut ID: 315.276

Sila tidak teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan Hubungi kami melalui e-mel: (legitfirm@gmail.com) atau hubungi + 1-972-914-5244

Selamat sejahtera,
Petra Hoffmann.

WAHYUNI ELVIN said...

Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu dalam laman web ini, saya mempunyai berita baik untuk berkongsi. sila menyertai saya untuk menjadi gembira dan berterima kasih kepada syarikat pinjaman. Saya hanya mendapat pinjaman daripada yang sah ELINA JOHNSON LOAN FIRM. Ini adalah bagaimana saya mendapat hubungan mereka. Saya melihat keterangan Puan Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia telah memberikan e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" mereka supaya saya segera melalui e-mel mereka dan mereka bertindak balas kepada e-mel saya, jujur, pada mulanya saya begitu banyak takut kerana saya telah kehilangan wang saya jadi bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang daripada 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, i digunakan untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya. Keseluruhan proses adalah mudah. dan pinjaman segera pada kadar 2% saya dapat cepat ada caj. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. sehingga kini, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya telah bermimpi apabila saya mendapat amaran dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan kegembiraan. Nasihat saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari keinginan yang ikhlas untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau untuk membiayai projek adalah untuk e-mel mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya hendak mengucapkan terima kasih Nuliana novi untuk memberikan sentuhan mereka dalam forum ini. Dan kendatipun kamu menyeru mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya adalah Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: Semua yang penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah satu penipuan. Semoga Allah memberkati anda semua
Terima kasih

Susan bowman said...

BERITA BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan baik,
Nama saya ibu SUSAN daripada [SUSAN BOWMAN PINJAMAN SYARIKAT]

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah sebanyak 2% sahaja. Ia merupakan peluang kewangan di muka pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.

Terdapat banyak di luar sana mencari peluang atau bantuan kewangan di tempat keseluruhan dan masih, tetapi mereka tidak dapat untuk mendapatkan satu. Tetapi ini adalah satu peluang kewangan di muka pintu anda dan oleh itu anda tidak mampu terlepas peluang ini.
Perkhidmatan ini membuat kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman julat ada apa-apa amaun pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:

Susanbowmanloancompany@gmail.com

Unknown said...

Hello,
Saya Puan Grace Michael, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang meminjamkan peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda, atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. pinjaman kami kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
(gracemichael901@gmail.com)
terima kasih

Susan bowman said...

BERITA BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan baik,
Ibu saya SUSAN daripada [SUSAN BOWMAN PINJAMAN SYARIKAT]

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah sebanyak 2% sahaja. Ia merupakan peluang kewangan di muka pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.

Terdapat banyak di luar sana mencari peluang atau bantuan kewangan di tempat keseluruhan dan masih, tetapi mereka tidak dapat untuk mendapatkan satu. Tetapi ini adalah satu peluang kewangan di muka pintu anda dan oleh itu anda tidak mampu terlepas peluang ini.
Perkhidmatan ini membuat kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman julat ada apa-apa amaun pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:

Susanbowmanloancompany@gmail.com

karen mark said...

Kami siap membantu orang yang membutuhkan pinjaman pada tingkat bunga rendah.

Aku Karen Mark, pemberi pinjaman uang pribadi, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? Saya telah didaftarkan dan disetujui perusahaan pinjaman oleh kerajaan Inggris untuk mengontrol lembaga keuangan. Aku memberikan pinjaman untuk lokal dan internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat membayar kembali pinjaman, pada tingkat 2%. Aku memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank. Tidak memerlukan banyak dokumen. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: karenmarkfinancialloancompany@gmail.com
Kami akan memberikan kami yang terbaik.

Unknown said...

Hello,
Adakah anda dari segi kewangan ke bawah? mendapatkan pinjaman sekarang dan memulihkan perniagaan anda, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka tahun baru ini. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: (gloryloanfirm@gmail.com). mengisi borang Maklumat Peminjam di bawah:

Nama penuh: _______________
Negara: __________________
Seks: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
Tempoh Pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor telefon bimbit: ________

sila memohon syarikat yang sah.

Anonymous said...

elken ni rasanya memang betul..cuma yg downline je dikerah jadi kuli 6-7 orang yg kt atas tu.klu cakap gajah pun terbang..ramai yg kat bawah susah bukan nk tolong pun..keluarga maembong pembohong tu jaga2 lah.korang ni la yg bg income kat diorang sampai ratus2 ribu.

Sandra Ovia Loan Firm said...

AKHIR TAHUN PINJAMAN DI RATE SANGAT RENDAH.
Halo, aku Mrs. Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang pribadi, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk mendirikan sebuah bisnis baru, untuk bertemu dengan tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Aku memberikan pinjaman untuk lokal, internasional dan juga perusahaan pada tingkat bunga yang sangat rendah dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Unknown said...

Adakah anda sedang mencari pemberi pinjaman pinjaman tulen? anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. pinjaman kami kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
sila hubungi kami melalui e-mel melalui patriciajames205@gmail.com. Jadi, jika anda ingin mendapatkan pinjaman daripada syarikat saya, anda boleh hubungi kami hari ini.
Terima kasih

Puan Patricia James

Unknown said...

Hello semua,
Nama saya Marcia Retnawati bandar Batan Miroto Semarang di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta daripada seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta masih saya tidak mendapat pinjaman,

Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon untuk 500 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

Unknown said...

Hello semua,
Nama saya Paula pinto Jakarta di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, Saya memohon untuk pinjaman sebanyak kira-kira 150 juta daripada seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, terdapat menunjukkan kepada saya kira-kira 2 kali dari dua wanita yang berbeza di Filipina, saya berharap saya akan berjumpa dengan orang yang betul, tetapi saya tidak.

Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Ana Michael, CEO GUARANTY TRUST PINJAMAN, dan saya memohon untuk 420 juta, saya fikir ia adalah satu jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
Puan Ana Michael melalui e-mel: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com

Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: paulapinto890@gmail.com

sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

Anonymous said...

Sy pon terlibat dgn elken nie ha haha sy xmarah pon pada yg kutuk2 elken ke mlm ke pendapat masing2 ~ tp tuh la nk citer pengalaman time join elken nie sebab katenye program turunkan berat bdan apetah ~ makcik sy punyer kakak ipar yg cadangkan ~ kalo xde duit cash boleh bayar bulan2 ~ ingatkan bayar dkt diorang last skali dkt aeon ~ masa citer mula2 sebelum pergi office besar dorang xde mention plak ~ haish lepastuh mcm kene paksa pulak tuh join program dorang nie ~ dhla time tuh bwk duit pon betol2 rm50 je ~ nk join semua tuh paling kurang xsilap rm2000++ ~ dh la umur pon bru 18 tahun mane nk cekau duit oi student ~ time pergi office cume ikot makcik parent xikot lg seriau ~ telefon ayah ayah pon kurang setuju ~ last2 kate kat ayah jd ahli je la nk tutup mulut dorang ~ time isi borang blur haha ~ manela aq ingat oi no acc bank ~ muke auntie elken yg kaya konon tuh mcm xpuas hati pon ade time no acc bank xdiisi oleh sy ~ join jd ahli pon pinjam dulu duit makcik sy ~ lepastuh smpai skrg xpernah beli apetah lg cari downline haha ~ senyap begitu shj ~ jd member xaktif huhuk ���� biarlah kalo sy join balik pon elken nie kan (kalo lah la ye duit bnyk?) sy rase sy just beli brg dorang je ~ beli brg pakai sendiri je ~ kalo ade yg tertarik dgn perubahan pada diri sebab produk sy akan cdgkan beli produk je ~ sy xkan ajak dorang jd ahli rse mcm berdosa plak ajk dorang join dgn mlm nie ~ ����

Liliana donato said...

Hello,

Di sini datang pinjaman yang berpatutan yang akan mengubah hidup anda menjadi lebih baik, saya Puan Liliana donato, pinjaman pemberi pinjaman yang diluluskan, yang diiktiraf dan didaftarkan di bawah pinjaman pemberi pinjaman perpaduan organisasi, menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang perlu bantuan kewangan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%.
 
Im Puan Liliana, akan membuat yang terbaik daripada perkhidmatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa oleh saya dalam urus niaga ini kerana anda tidak dilahirkan untuk menjadi kalah. hubungi kami hari ini melalui E-mel: lilianadonatoloancompany@gmail.com
Perkhidmatan kami termasuk:

 * Pinjaman peribadi
 * Dept pinjaman penyatuan
 * Pinjaman Perniagaan
 * Pinjaman Pendidikan
 * Janji Broken
 * Pinjaman Terjamin
 * Pinjaman tidak bercagar
 * Mortgage Lending
 * Pinjaman
 * Pinjaman pelajar
 * Pinjaman Commercial
 * Auto Loans
 * Pinjaman Pelaburan
 * Pinjaman Pembangunan
 * Keputusan Pinjaman
 * Pembinaan Loans

Sila mengisi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk kami untuk melayani anda lebih baik melalui e-mel:
lilianadonatoloancompany@gmail.com

BORANG PERMOHONAN:
      
1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status Perkahwinan
6) Work:
7) Nombor Telefon:
8) Kedudukan di tempat kerja:
9) Pendapatan Bulanan:
10) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
11) Tempoh:
12) Pinjaman:
13) Agama:
14) Adakah anda memohon sebelum:
15) Nama Facebook:
16) Tarikh lahir:

Mrs Aisha Bukafia said...

Berita baik!!!
hari yang baik untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan i hilang RM5000, dengan seorang wanita di Arab Saudi.

i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

Saya memohon untuk jumlah pinjaman RM80,000 dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman saya yang asli, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat berpatutan hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi
Puan Emiliana melalui e-mel:
emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

Mrs Aisha Bukafia said...

Berita baik!!!
hari yang baik untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

 Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan i hilang RM5000, dengan seorang wanita di Arab Saudi.

i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

 Saya memohon untuk jumlah pinjaman RM80,000 dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman saya yang asli, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat berpatutan hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi
Puan Emiliana melalui e-mel:
emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

Elena Nino said...

Perhatian Kepada Orang Awam,

Adakah anda memerlukan pinjaman? jika ya Kami menawarkan pinjaman pada kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan dengan tidak ada pemeriksaan kredit, kami menawarkan pinjaman peribadi, pinjaman penyatuan hutang, modal teroka, pinjaman perniagaan, pinjaman pendidikan, pinjaman rumah atau "pinjaman bagi apa-apa sebab. Walau bagaimanapun, kaedah kami, menawarkan peluang untuk menyatakan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu, e-mel anda: elenanino0007@gmail.com

Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan dana yang anda perlukan anda! jika kenalan berminat melalui e-mel: elenanino0007@gmail.com

Selamat sejahtera
Puan Elena
Email: elenanino0007@gmail.com

Unknown said...

Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda mengalami tekanan keuangan atau tidak
Dana yang dibutuhkan untuk memulai bisnis sendiri? Kami memberikan semua jenis pinjaman dengan suku bunga 2%, atau Anda Butuh Pinjaman untuk melikuidasinya
Hutang dan bayar tagihanmu Apakah Anda memiliki nilai dan nuansa kredit yang rendah
Sulit mendapatkan pinjaman dari bank lokal dan keuangan lainnya
Institusi? Perlu alasan pinjaman atau pembiayaan, seperti: Jika begitu, hubungi kami
Dengan info dibawah via E-mail: joycekelvinloancompany@gmail.com

"ISKANDAR LENDERS" said...

Pelanggan yang dikasihi,

Adakah anda memerlukan kredit kewangan yang mendesak ***? * Pemindahan Sangat cepat dan terus ke bank akaun * Bayaran balik anda bermula lapan bulan selepas pinjaman yang telah diperolehi * Kadar faedah yang rendah 1.2% * bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Tinggi * Fleksibel *** maka bayaran bulanan * .Bagaimana Long Adakah ia akan dibiayai? Selepas menggunakan *** anda boleh mengharapkan jawapan awal yang kurang daripada 24 jam selepas pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan. Hubungi kami melalui e-mel ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               BORANG PERMOHONAN

1) Nama penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Tempoh Pinjaman:
12) Pinjaman Objektif:
13) Agama:
14) Umur
15) Adakah anda memohon untuk pinjaman dalam talian sebelum ini? Ya atau tidak?


Motto Syarikat:
Kebahagiaan anda adalah Anugerah kami untuk Perkhidmatan Baik (mendapat kedudukan kewangan anda adalah semua yang kita mahu)

#BBMme PIN: D8980E0B
 
* Courtesy: *
* ((Islandar LESTARI KREDIT UNITY LIMITED)) *

Unknown said...

BE SMART, hura WHILE IT LAST AND JADIKAN TUNAI EXTRA
Saya mendapat lombong telah diprogramkan dan terpadam kad ATM untuk mengeluarkan maksimum $ 5000 setiap hari untuk tempoh maksimum 30 hari. Saya sangat gembira ini kerana saya mendapat lombong dan saya telah menggunakannya untuk mendapatkan $ 105,000. MR James memberi kad keluar hanya untuk membantu mereka yang memerlukan, walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia adalah sesuatu yang baik yang akan membantu kesusahan kewangan anda, untuk perubahan tahap kewangan. Dan tidak ada yang mendapat terperangkap apabila menggunakan kad; untuk kad itu juga diprogramkan dan sangat aktif. Dapatkan anda daripadanya. Hanya menghantar kepada-Nya, e-mel pada jamesvoltharkers68@gmail.com dan dia memberikan anda details..THIS adalah 100% REAL. I AM A PEWARIS INI. EMAIL HACKER'S: jamesvoltharkers68@gmail.com

MAHMU SIMON said...

Hello kaumku baik Asia, mungkin ALLAH dipuji, nama saya Mahmud Simon, rakyat An INDONESIA tetapi saya sedang berpusat di sini di MALAYSIA; Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua tentang kebaikan Allah yang akhirnya telah membawa saya kepada pemberi pinjaman yang baik ini melalui Puan Nurliana Novi, pemberi pinjaman pinjaman benar-benar asal bernama Elina Johnson, pengarah ELINA JOHNSON LOAN FIRM, selepas saya telah scammed oleh pemberi pinjaman palsu, saya patah, putus asa dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan dan yang percaya, kemudian dia datang dan meletakkan senyuman besar di muka saya dalam kejutan terbesar saya. Saya tahu kebanyakan kamu juga telah menjadi mangsa penipuan, anda tidak perlu bersusah payah lagi kerana saya perlu menyampaikan berita baik dan satu-satunya pemberi pinjaman anda boleh percaya,
Sekali lagi selepas i mendapat pinjaman dari beliau i melabur dalam perniagaan dan saya melihat bahawa saya memerlukan lebih banyak, saya terkejut apabila ibu memberikan saya pinjaman lain selain daripada pinjaman sebelumnya, orang yang baik saya saya telah melihat ia dan saya adalah sebahagian daripada pengalaman, hari ini hidup saya mempunyai giliran terima kasih baru kepada ibu Elina, ya, anda mungkin takut kerana kesaksian palsu anda telah mendengar tetapi i am saksi dan jika saya sedang bercakap bohong mungkin ALLAH mengambil hidup saya, saya ada orang jika anda mahu pinjaman tulen dia adalah satu-satunya yang boleh dipercayai,
Puan Elina Johnson daripada LOAN FIRM ELINA JOHNSON hanya hubungi beliau hari ini melalui e-mel: elinajohnson22@gmail.com »untuk maklumat lanjut mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya untuk mendapatkan panduan lanjut; mahmudsimon2@gmail.com dan nasihat mengenai bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Saya menunggu untuk mendengar berita anda sendiri yang baik, Terima kasih semua dan mungkin ALLAH dipuji.

Unknown said...

Hai semua,
Nama saya Novi Setya dari kota Bogor di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, pinjaman sehingga peminjam banyak di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda . , Saya memohon pinjaman kira-kira 250 juta daripada seorang wanita di Filipina dan saya kehilangan kira-kira 15 juta tanpa mengeluarkan pinjaman, mereka berulang kali meminta bayaran, saya dibayar hampir 10 juta wang jadi saya tidak mendapatkan pinjaman, di sana saya menunjukkan saya sekitar 2 kali dua wanita yang berbeza di Filipina, saya berharap saya akan berjumpa dengan orang yang betul, tetapi ia tidak.

Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru-baru ini telah memohon untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Zenith Bank tawaran pinjaman, dan saya memohon pinjaman sebanyak 350 juta, saya menganggap ia adalah satu jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya selamat daripada kemiskinan.

Jadi nasihat saya kepada semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Zenith Bank
 melalui e-mel: zenithbankloanoffer88@gmail.com

Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: novisetya1989@gmail.com

Sekali lagi terima kasih kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita panjang umur dan kemakmuran

Unknown said...

Hubungi kami untuk mendapatkan pinjaman cepat anda hari ini. Kami menawarkan platform aplikasi dalam talian dan kami memberi pada harga diskaun 3% dengan pelan pembayaran balik jangka panjang

Untuk menghubungi kami, Salin e-mel ini di bawah !!!
Email: standardchartteredloaninstitut@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi pengurus pada Email: qdoga999@gmail.com

fadlika said...

BERITA BAIK, BERITA BAIK
Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed .loanfirm@gmail.com)
Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
A) wilson_Gyna8@gmail.com
B) donalanny20@yahoo.id
C) miminedi@gmail.com
D) adutyuyani@gmail.com

Terima kasih telah membaca ,
Email saya adalah..muthiafadlika2020 @ gmail.com
Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
 (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

fadlika said...

BERITA BAIK, BERITA BAIK
Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed .loanfirm@gmail.com)
Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
A) wilson_Gyna8@gmail.com
B) donalanny20@yahoo.id
C) miminedi@gmail.com
D) adutyuyani@gmail.com

Terima kasih telah membaca ,
Email saya adalah..muthiafadlika2020 @ gmail.com
Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
 (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

ELINA JOHNSON said...

Hello,
 Saya Puan Elina Johnson, daripada LOAN FIRM ELINA JOHNSON, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda kepada yang lebih baik, syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan berlesen menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap rendah faedah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan membuat yang terbaik dalam takut kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa oleh saya dalam perjanjian perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak thoes juga berakhir di situ, kami mempunyai satu pasukan expatrate yang memahami undang-undang pelaburan, mereka akan dapat membantu anda, memberikan anda tips yang akan hel anda menguruskan pelaburan anda bahawa anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak bankrap pernah lagi dalam hidup anda dan tawaran yang hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Keputusan Pinjaman
* Coaching Loan
* Pinjaman ikrar Loan
* Pembayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Commercial
* Auto Loans
* Resolusi Loan
* Pinjaman Pembangunan
* Dept pinjaman pinjaman
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Pendidikan
* Pelantikan Broken

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk berkhidmat untuk kita lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Jenis Kelamin:
6) Status Perkahwinan
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Kedudukan masa ini di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Adakah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

"ISKANDAR LENDERS" said...

Pelanggan yang terhormat,

Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               FORMULIR APLIKASI

1) Nama lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Durasi Pinjaman:
12) Pinjaman obyektif:
13) Agama:
14) Usia
15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


Motto Perusahaan:
Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
Posisi adalah semua yang kita inginkan)
#BBMme PIN: D8980E0B
Kesopanan:
 ((ISKANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

"ISKANDAR LENDERS" said...

Pelanggan yang terhormat,

Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               FORMULIR APLIKASI

1) Nama lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Durasi Pinjaman:
12) Pinjaman obyektif:
13) Agama:
14) Usia
15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


Motto Perusahaan:
Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
Posisi adalah semua yang kita inginkan)
#BBMme PIN: D8980E0B
Kesopanan:
 ((ISKANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

"ISKANDAR LENDERS" said...

Pelanggan yang terhormat,

Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               FORMULIR APLIKASI

1) Nama lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Durasi Pinjaman:
12) Pinjaman obyektif:
13) Agama:
14) Usia
15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


Motto Perusahaan:
Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
Posisi adalah semua yang kita inginkan)
#BBMme PIN: D8980E0B
Kesopanan:
 ((ISKANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

Aisyah Taufik said...

Saya mempunyai untuk memberi kesaksian tentang perbuatan baik Encik James Althouse Kewangan Firm lakukan untuk saya.
Saya tidak pernah terfikir saya akan sepanjang hidup saya untuk bertemu dengan seseorang seperti Encik James. Dia adalah permata yang jarang berlaku. Saya Aisyah saya mengambil masa saya untuk memberi keterangan kira-kira En James kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain boleh.
Suami saya dan saya pergi ke dalam hutang besar-besaran dengan penghutang dan Bank dan kami sedang mencari pinjaman daripada sebuah syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semua datang ke apa-apa. sebaliknya mereka membawa kami ke hutang yang lebih dan akhirnya meninggalkan kita memecahkan sehingga saya datang dalam hubungan dengan Encik James, beliau menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya takut ia akan berakhir seperti meminjam daripada syarikat lain, tetapi saya telah mendapati bahawa dia tidak suka mereka. Sekarang kita telah akhirnya hutang kami dan memulakan perniagaan baru dengan wang yang ditinggalkan ke atas pinjaman.
Hubungi En James melalui e-mel berikut.
jamesalthousefinancefirm@gmail.com, atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya jika anda mahu untuk mengetahui arah aisyahtaufik23@gmail.com

fadlika said...

BERITA BAIK, BERITA BAIK
Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
A) wilson_Gyna8.loankredit@gmail.com
B) donalanny20. lenders@yahoo.id
C) miminedi@.krediuniongmail.com
D) adutyuyani.finance@gmail.com

Terima kasih telah membaca ,
Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
 (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) ,BBM (d8da4ea9)

Olivia Daniel said...

Hello,
Saya Puan Olivia Daniel, Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Mencari tiada lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu !!! kami memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat, entiti swasta dan individu pada kadar yang rendah dan berpatutan faedah 2% untuk tempoh masa yang tetap 1-20 tahun dan tempoh enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (oliviadaniel93@gmail.com)

PEMAKAIAN DATA

1) Nama:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status perkahwinan:
6) Pekerjaan:
7) Nombor Telefon:
8) Kedudukan di tempat kerja:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah Pinjaman:
11) tempoh pinjaman:
12) Tujuan pinjaman:
13) Tarikh lahir:
Terima kasih

Unknow said...

DAH Laa.. Yg dah berjaya dlm elken tu sudah lah eahh, bersyukur Allah yg bagi awk rezeki.. Yg gagal tu, biarlah dia nak luahkan perasaan, xpyah la awk yg berjaya tu rse riak, cbe lah klu awk pun gagal dlm elken, ntah mcm mne lah agaknya perasaan tu kan.. Ok lah, nak seru kepada yg gagal dlm elken ni, meh join MYREZKI lgi bgus lah.. TAK PAYAH NAK KELUAR MODAL BERIBU, TAK PAYAH BUAT LOAN, TAK WAJIB CARI ORG, SUKA HATI NAK CARI KER TAK, TERPULANG.. Yg pasti, spe join dia dapat bahagian masing².. sistem berkonsep pembahagian musyarakah.. HANYA RM30 jer modal seumur hidup.. Nak daftar dlu pun boleh, klik lah sekejap tengok² dulu

http://myrezki.com/herlina123

YA, SAYA TAK BOHONG.. Boleh cari sy dgn pm wsap 0149885977

Selepas daftar, terpulang nak aktif atau x.. Daftar free, Klu nak aktif, tinggal byr jer RM30 tu terus jadi ahli vip, klu xnak abaikan jer.. Jgn risau, xde nye smpai nak kena kejar mcm along pasal loan lah ape jadah memaksa² org beli/bayar lah, kne jumpa org tu lah ni lah, pergi seminar lah, sign itu ini keluarkan ic bagai mcm polis pulak..

SERIOUS!! Sy ikhlas kongsi program MYREZKI NI.. Berbaloi, sbb modal sekali seumur hdup, RM30 je..

Nak cari org atau tidak tu pilihan sndri.. Masing² dpt bahagian masing²..
Nama pun PEMBAHGIAN MUSYARAKAH..
Sy juga ada buat group support dkt wasapp, tujuan utk kuatkan kumpulan sy..

Tiada apa² tugasan yg berat dan diluar kemampuan pun.. Just join, byr modal RM30 tu skali, tunggu lah 6 bulan hingga 8bulan, tengoklah sndri hasilnya..
Spe dh daftar tu jemputlh masuk grup wsap sy, biar sme² leh berkumpul..

JOM klik jer kt sni..
http://myrezki.com/herlina123

Klik klu nak tau syarikat apa..Smua dah dinyatakan dlm laman tu..

Jgn ckp sy penipu trlebih dahulu, tp buktikanya sndri adakah benar sy ni penipu..

sy pun bekas ahli elken yg gagal pada tahun 2014 projek cbp plus.. Bkn nk salahkan elken sgt laa, yg betul² bersalah tu sbnrnye brgantung pada UPLINE dia sndri.. Klu kena ngn org yg xguna, mmglh teranianya, tu nasib mereka, kegagalan mereka krn tertindas oleh segelintir jenis upline yg xberetika.. Kita x tau apa yg mereka lalui smpai dia gagal.. So yg dh berjaya tu, ucap Alhamdulillah lgi bgus drpd merendahkan dn kondem org yg gagal.. Ingat, awk x selamanya berada di ATAS.. Jgn rasa bangga sgt..
Luahan dlm bloger ni, baca sebaik²nya smpai fhm, dia lebih menyalahkan MAKCIK tu, bkn elken semata².. Dah mmg situasi dia pasal elken, mmg lah dia tulis elken, yg ahli² elken ni smua yg berjaya ni x yah lah sentap baca bloger ni, dh berjaya tu patutnya dah senamg hati, dah x peduli pun psl bloger ni.. baik kira duit lgi bgus.. dh kaya kannn..

Unknown said...

​​Halo
nya CABOT FINANCIAL SERVICE apakah anda memerlukan pinjaman? 18 tahun ke atas, menurut Anda, "SEJARAH KREDIT" Anda cukup sehat untuk membantu kecakapan finansial payback Anda jika "YA" maka Anda berhak mengajukan permohonan pinjaman kami karena jaminan Anda atas sisa krisis keuangan adalah semua yang k​​ami inginkan deng​​an APR (1, 4%). Jadi cepatlah sekarang dan terapkan untuk memenuhi kebutuhan finansial tersebut, promosikan bisnis yang sta​​gnan, investasikan di Hi-tech, mula​​ilah Usaha Kecil dan Menengah (S.M.E's), untuk lebih jelasnya hubungi kam​​i​​ melalui e​​​​-m​​ail: cabotfinancialservice@gmail.com

Nurliana Novi said...

Hello,
Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
 Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Anonymous said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Jika ya! Hubungi Ocean Kewangan dan Gadai janji Terhad ®for pinjaman kecil dan besar jumlah. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2%. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di Oceanfinance459@gmail.com. atau sekurang-oceanfinance459@outlook.com Kami juga memberi dari. £ 5 ribu Pounds kepada 100 juta Pounds untuk individu dan syarikat, kredit itu terbuka kepada semua tanpa mengira kewarganegaraan.

"ISKANDAR LENDERS" said...

Assalamualaikum
  Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirikan usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti real estat, '' Pinjaman perdana / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pemrosesan silahkan hubungi kami sekarang melalui e-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM: D8980E0B}

Unknown said...

Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

Nama:
Nama keluarga:
negara:
bandar:
pekerjaan:
alamat tetap:
Tarikh lahir:
Poskod:
seks:
Nombor telefon:
Status perkahwinan:
Tujuan pinjaman:
Pendapatan bulanan:
Jumlah pinjaman yang diperlukan:
Tempoh pinjaman:
Waris:
Waris Nombor telefon:
Waris kekal Alamat:

Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

Yuli said...

Hello,
Nama saya Yuli Jakarta Selatan di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, Saya memohon untuk pinjaman sebanyak kira-kira 200 juta daripada seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapat pinjaman,

Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon untuk 400 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

"ISKANDAR LENDERS" said...


Assalamualaikum
Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirika​​n usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti ​​real estat, '' Pinjaman prime / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pengolahan silahkan hubungi kami sekarang melalui kami​ ​e​-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM-: D8980E0B}

ELINA JOHNSON said...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, ELINA JOHNSON LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan Dalam tahap keuntungan yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak akan berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, Memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Pembayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pembangunan Pinjaman
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
Elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
Terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

Unknown said...

​​​​Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami,​​ Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

Aisyah Taufik said...

Saya perlu memberi keterangan mengenai perbuatan baik yang dilakukan oleh James Althouse Finance Firm untuk saya.
Saya tidak pernah fikir saya akan bertemu dengan seseorang seperti Encik James. Dia adalah permata yang jarang berlaku. Saya Aisyah Saya mengambil masa saya untuk memberi keterangan mengenai Encik James kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain.
Saya dan suami saya pergi ke hutang besar dengan penghutang dan Bank dan kami sedang mencari pinjaman dari sebuah syarikat pinjaman yang berbeza tetapi semua tidak ada apa-apa. Sebaliknya mereka membawa kami ke hutang yang lebih banyak dan akhirnya meninggalkan kami sehingga saya bertemu dengan Encik James, dia menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya rasa ia akan berakhir seperti syarikat pinjaman lain yang saya telah cuba untuk meminjam dari, tetapi saya mempunyai Mendapati dia tidak seperti mereka. Sekarang kita akhirnya menyelesaikan hutang kita dan memulakan perniagaan baru dengan wang yang tersisa pada pinjaman.
Hubungi Encik James melalui e-mel berikut.
Jamesalthousefinancefirm@gmail.com, atau anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya jika anda ingin mengetahui lebih lanjut: aisyahtaufik23@gmail.com

Mrs. Ibrahim Maisara said...

Saudara dan Saudari terkasih
Apakah Anda memerlukan pinjaman internet yang nyaman untuk kepuasan Anda? Nama saya Ibu Ibrahim Maisara, saya adalah seorang Pemberi Pinjaman Bersertifikat di Negara-negara Asia, kami adalah Lembaga Keuangan yang Disetujui Pemerintah dan kami ditugaskan untuk memberikan pinjaman kepada orang-orang yang membutuhkan pinjaman di Asia oleh Kepala Nasional Asia. Kami menawarkan pinjaman yang terjangkau dengan suku bunga rendah yang tersedia bagi peminjam lokal dan internasional. Kami bersertifikat, dapat dipercaya, handal, efisien, cepat dan dinamis dan bekerja sama, kami memberikan pinjaman jangka panjang, kami menawarkan: Pinjaman Pribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Konsolidasi, Penggabungan Pinjaman Home Improvement, Kredit Mobil dan banyak lagi. . Jadi jika anda berminat silakan hubungi kami via email di ibrahimmaisaralenders@gmail.com.
KEPUASAN KONSUMEN KAMI ADALAH PRIDE KAMI

Unknown said...

Nama saya adalah bil festus dari Amerika Syarikat. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada fran queens Loan Company yang membantu saya mendapat pinjaman. Selama tiga bulan yang lalu, saya telah mencari pinjaman untuk menyelesaikan hutang saya, semua orang cuba untuk menipu saya wang saya sehingga saya akhirnya bertemu Permaisuri Benar Syarikat Pinjaman. Dia dapat memberi saya pinjaman $ 250,000 USD. Dia juga boleh membantu anda. Dia juga membantu rakan-rakan saya yang lain. Jika anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikatnya melalui e-mel: (frankqueens64@gmail.com) Saya percaya dia dapat membantu anda. Hubungi dia untuk mendapatkan bantuan seperti dia membantu saya. Di bawah adalah kata-kata galakannya kepada mereka yang mencari peminjam pinjaman swasta yang sah dan jujur.

Unknown said...

Pelanggan yang dikasihi ,

Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan untuk memulakan kerja, pinjaman hutang, Beli kereta atau a
Rumah, Jika ya tidak lagi bimbang apa-apa jenis kredit Kadar faedah rendah
2% tanpa cagaran dan kadar faedah yang betul Tanpa cek kredit. Jika
Anda memerlukan maklumat kredit berikut kembali kepada kami
Hubungi E-mel: catherineloanfirm96@gmail.com

Adakah anda mempunyai pinjaman yang tidak baik?
Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil?
Adakah anda perlu memulakan kerja baru?
Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana pembiayaan yang buruk?
Adakah anda mahu wang untuk melabur di sebahagian bidang kepakaran anda?
Adakah anda membuat keuntungan? Dan anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Kami menawarkan pinjaman berikut: Pinjaman peribadi (bercagar dan tidak bercagar),
Membina pinjaman (bercagar dan tidak bercagar)
Gabungan pinjaman Pinjaman pelajar, Pinjaman penyatuan dan lain-lain.
Borang Permohonan Pinjaman

1. Nama Penuh:
2. Negara:
3. Nyatakan:
4. Alamat Hubungi:
5. Jumlah Kredit Diperlukan:
6. Tempoh Pinjaman:
7. Pendapatan Bulanan:
8. Nombor Telefon Langsung:
Adakah anda menggunakan kredit dalam talian sebelum (ya atau tidak)

EMAIL: catherineloanfirm96@gmail.com


Yang ikhlas,

fatma said...

BERITA BAIK BERITA BAIK BERITA BAIK !!!

Halo semua, saya Fatma dari Indonesia. Saya menasihati anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, kebanyakan syarikat di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, dan juga beberapa kesaksian di sini adalah palsu mereka adalah orang yang sama . Oleh itu, sila berhati-hati agar tidak menjadi rakan kongsi mangsa dari Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200,000,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, kos cukai dan kos insurans, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Ini akan menarik minat Anda untuk Tahu ada undang-undang pembiayaan undang-undang atau peraturan kos ini dalam mendapatkan pinjaman dari mana-mana undang-undang pemberi pinjaman atau syarikat. Dia bersyukur kerana saya menerima pinjaman dengan cepat sebanyak $ 100,000 dari syarikat yang telah diperkenalkan oleh kawan saya. Syarikat pinjaman sebenar dan boleh dipercayai (SYARIKAT LOE THERESA). Mereka kini merupakan syarikat terbesar di AS, Eropah dan seluruh Asia. Misi dan komitmen kepada anda Syarikat Pinjaman Theresa didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu semua kita yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat Pinjaman Theresa atau ejen pinjaman tahu apa yang sepatutnya berada di kasut anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapat kepercayaan anda dengan menyampaikan kepada anda maklumat yang perlu anda ketahui, apabila anda perlu tahu dan hak untuk menawarkan pinjaman (perniagaan atau pinjaman peribadi) dan perkhidmatan kewangan.

Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman terhadap penipuan dan tidak lama lagi, e-mel saya adalah (feyzilfatma@gmail.com) atau (martinimarais1986@gmail.com)

Hubungi saya atau (theresaloancompany@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

Sila ambil perhatian: Tiada yuran pendaftaran, tiada yuran, tiada cukai, tiada insurans. Tuhan memberkati kita semua.

"ISKANDAR LENDERS" said...

Assalamualaikum
Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami di sini untuk melindungi Anda terhadap = Hiu Pinjaman = membantu Anda membangun Riwayat Kredit Buruk Anda, antara lain jadi kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR 1,4%, pinjaman yang tersedia adalah sebagai Berikut: pinjaman jembatan = untuk memenuhi kebutuhan finansial mendesak Anda: Pinjaman usaha = untuk mendirikan usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada: konsolidasi atau pembayaran hutang Pinjaman = untuk menimbulkan masalah hutang Anda: Jumbo atau beli uang pinjaman = untuk membantu Anda Dapatkan rumah impian Anda seperti real estat: Pinjaman perdana atau subprime = terlepas dari apakah riwayat kredit Anda sehat atau tidak: hari bayaran atau pinjaman pribadi = untuk memenuhi biaya keuangan tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pengolahan silahkan hubungi kami sekarang melalui kami
E-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui {# BBM = D8980E0B}

Flip Oliveira said...

Halo adalah anda dalam keadaan kewangan ??? Dan anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan, bayar hutang anda atau ubat-ubatan anda ?? Jika ya sila berhubung dengan Puan Stella Rene Ketua Pegawai Eksekutif Puan Stella Rene Firma Firma firma beliau adalah selamat, selamat dan dipercayai pada masa yang sama kerana itu adalah firma di mana saya hanya membayar pinjaman sebanyak 120,000,00 dan ia berjaya dan sebenarnya saya Impian datang melalui hari ini jadi saya mahu menggunakan media ini untuk memaklumkan sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman untuk berhubung dengan e-mel di bawah ini {mrsstellareneloanfirm1@gmail.com}

Diuji dan amanah.

Flip Oliveira

Sulis Susanti said...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

"ISKANDAR LENDERS" said...

Assalaamu'alaikum
   Kami memiliki pinjaman pribadi, pinjaman usaha, pinjaman pembayaran hutang, untuk memenuhi kebutuhan finansial Anda, dan layanan pribadi untuk mendukungnya. Penurunan tarif, tidak ada biaya penutupan, dan biaya konsultasi, tidak ada biaya transfer, tidak ada biaya pemrosesan dll. Jadi, agar benar-benar efektif sebagai pemberi pinjaman uang, kami yakin penting untuk menawarkan berbagai macam layanan dan solusi.
- mulai dari jutaan {RM, RP, $, £, dll}
-24 jam persetujuan.
Suku bunga rendah.
-Tidak ada jaminan yang dibutuhkan
Rencana Angsuran yang Fleksibel.
- Rebate settlement awal
    Pinjaman Anda dapat ditransfer tunai langsung ke rekening bank Anda dalam satu jam Tidak ada penundaan yang diperlukan, kami memiliki tingkat persetujuan tertinggi di sekitar, jadi lanjutkan sekarang juga.
Kami juga berkomitmen untuk membuat keputusan dalam waktu sesingkat mungkin.
Kami terus berupaya meningkatkan layanan pelanggan sehingga kami dapat memberikan pinjaman yang disesuaikan untuk setiap klien
            
KONTAK ALAMAT
E-mail ::::::: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
          :::::: {queenjamillah09@gmail.com}
PIN BBM: {D8980E0B}
WEBSITE: www.wordpress.com/iskandarlestari

WAHYUNI ELVIN said...

Hello
 Setiap orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu di laman web ini, saya mempunyai berita gembira untuk berkongsi. Sila sertai saya untuk berbahagia dan berterima kasih kepada syarikat pemberi pinjaman. Saya baru mendapat pinjaman daripada ELINA JOHNSON LOAN FIRM yang sah.
 Ini adalah bagaimana saya mendapat kenalan mereka. Saya melihat kesaksian Puan Nuliana Novi dari Indonesia dalam forum ini mengenai bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia memberi mereka e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera menghantar e-mel kepada mereka dan mereka menjawab e-mel saya dengan jujur, Pada mulanya saya sangat takut kerana saya telah kehilangan wang saya begitu bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang dari 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, saya terpakai untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya.

Seluruh prosesnya adalah mudah. Dan pinjaman mendesak pada kadar 2% saya mendapat cepat Tidak ada bayaran. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. Sehingga sekarang, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya bermimpi apabila saya mendapat perhatian dari bank saya. Sekarang hatiku penuh dengan sukacita. Saran saya adalah mudah untuk semua orang mencari dorongan tulus untuk mendapatkan bilangan pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau membiayai projek untuk menghantar e-mel kepada mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya ingin mengucapkan terima kasih terutama kepada Nuliana novi untuk menyediakan hubungan mereka di forum ini.

 Dan jika anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka dan itu bukan semuanya, mereka mempunyai tempoh ekspatri yang juga memberi nasihat kewangan tentang bagaimana anda pergi untuk melabur pinjaman anda untuk memastikan anda tidak pernah lagi miskin dalam hidup anda dan perkhidmatan ini Adalah percuma, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. Terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: semua penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah penipuan. Semoga Tuhan memberkati kalian semua
Terima kasih

Unknown said...

URGENT RELIABLE DAN TAMBAHAN KADAR PENCUKAIAN KADAR YANG MENAMBAHKAN SEKARANG.

Hai semua

      Kami adalah peminjam wang berlesen, kami menawarkan pinjaman cepat dan cepat
Kelulusan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Kami menyediakan penyelesaian pinjaman undang-undang
Kepada individu & pemilik perniagaan yang memerlukan TUNAI. Kami
Memahami tekanan emosi dan mental yang perlu ditangani
Masalah kewangan semasa menghadapi kehidupan seharian. Dengan fleksibel
Pelbagai perkhidmatan pinjaman, kami komited dalam membantu anda dengan pinjaman
Pembayaran balik dengan selesa anda. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami, kami
Memuaskan pelanggan adalah keutamaan kami yang pertama. Seperti yang kita menghargai semua kita
Pelanggan, kami mendengar memenuhi keperluan anda dengan memberikan anda kewangan kami
Bantuan. Untuk maklumat lanjut, hubungi kami melalui e-mel:
Franklinsloans37@gmail.com

Unknown said...

URGENT RELIABLE DAN TAMBAHAN KADAR PENCUKAIAN KADAR YANG MENAMBAHKAN SEKARANG.

Hai semua

      Kami adalah peminjam wang berlesen, kami menawarkan pinjaman cepat dan cepat
Kelulusan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Kami menyediakan penyelesaian pinjaman undang-undang
Kepada individu & pemilik perniagaan yang memerlukan TUNAI. Kami
Memahami tekanan emosi dan mental yang perlu ditangani
Masalah kewangan semasa menghadapi kehidupan seharian. Dengan fleksibel
Pelbagai perkhidmatan pinjaman, kami komited dalam membantu anda dengan pinjaman
Pembayaran balik dengan selesa anda. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami, kami
Memuaskan pelanggan adalah keutamaan kami yang pertama. Seperti yang kita menghargai semua kita
Pelanggan, kami mendengar memenuhi keperluan anda dengan memberikan anda kewangan kami
Bantuan. Untuk maklumat lanjut, hubungi kami melalui e-mel:
Franklinsloans37@gmail.com

Unknown said...

URGENT RELIABLE DAN TAMBAHAN KADAR PENCUKAIAN KADAR YANG MENAMBAHKAN SEKARANG.

Hai semua

      Kami adalah peminjam wang berlesen, kami menawarkan pinjaman cepat dan cepat
Kelulusan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Kami menyediakan penyelesaian pinjaman undang-undang
Kepada individu & pemilik perniagaan yang memerlukan TUNAI. Kami
Memahami tekanan emosi dan mental yang perlu ditangani
Masalah kewangan semasa menghadapi kehidupan seharian. Dengan fleksibel
Pelbagai perkhidmatan pinjaman, kami komited dalam membantu anda dengan pinjaman
Pembayaran balik dengan selesa anda. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami, kami
Memuaskan pelanggan adalah keutamaan kami yang pertama. Seperti yang kita menghargai semua kita
Pelanggan, kami mendengar memenuhi keperluan anda dengan memberikan anda kewangan kami
Bantuan. Untuk maklumat lanjut, hubungi kami melalui e-mel:
Franklinsloans37@gmail.com

Sulis Susanti said...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

"ISKANDAR LENDERS" said...

Assalaamu'alaikum
   Kami memiliki pinjaman pribadi, pinjaman usaha, pinjaman pembayaran hutang, untuk memenuhi kebutuhan finansial Anda, dan layanan pribadi untuk mendukungnya. Penurunan tarif, tidak ada biaya penutupan, dan biaya konsultasi, tidak ada biaya transfer, tidak ada biaya pemrosesan dll. Jadi, agar benar-benar efektif sebagai pemberi pinjaman uang, kami yakin penting untuk menawarkan berbagai macam layanan dan solusi.
- mulai dari jutaan {RM, RP, $, £, dll}
-24 jam persetujuan.
Suku bunga rendah.
-Tidak ada jaminan yang dibutuhkan
Rencana Angsuran yang Fleksibel.
- Rebate settlement awal
    Pinjaman Anda dapat ditransfer tunai langsung ke rekening bank Anda dalam satu jam Tidak ada penundaan yang diperlukan, kami memiliki tingkat persetujuan tertinggi di sekitar, jadi lanjutkan sekarang juga.
Kami juga berkomitmen untuk membuat keputusan dalam waktu sesingkat mungkin.
Kami terus berupaya meningkatkan layanan pelanggan sehingga kami dapat memberikan pinjaman yang disesuaikan untuk setiap klien

KONTAK ALAMAT
E-mail:::::::{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
          :::::: {queenjamillah09@gmail.com}
          :::::: {anggaannisa1979@gmail.com}
BBM INVITE: {D8980E0B}

Mrs. Ibrahim Maisara said...

Adakah anda memerlukan pinjaman internet yang selesa di kepuasan anda?
Puan Ibrahim Maisara Lender menawarkan pinjaman Mampu dengan kadar faedah yang rendah untuk peminjam tempatan dan antarabangsa. Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, cepat dan dinamik dan bekerjasama, kami memberi pinjaman jangka panjang, kami menawarkan: Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Penggabungan, Tambahan Pinjaman Pinjaman Gabungan, Pinjaman Kereta dan banyak lagi .Kami memberi pinjaman kami dalam USD ($), MYR (Rm), GBP (£), IDR (Rupiah), Euro (€), e.t.c dan sebarang mata wang lain di dunia.
Hubungi Puan Ibrahim Maisara Lenders hari ini dan anda akan mendapat perkhidmatan berkualiti terbaik yang anda inginkan.
Hubungi kami melalui.
Http://ibrahimmaisaralenders.wordpress.com/
E-mel: Ibrahimmaisaralenders@gmail.com
BBM: D8CFF0A7

Adakah anda memerlukan pinjaman internet yang selesa di kepuasan anda?
Puan Ibrahim Maisara Lender menawarkan pinjaman Mampu dengan kadar faedah yang rendah untuk peminjam tempatan dan antarabangsa. Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, cepat dan dinamik dan bekerjasama, kami memberi pinjaman jangka panjang, kami menawarkan: Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Penggabungan, Tambahan Pinjaman Pinjaman Gabungan, Pinjaman Kereta dan banyak lagi .Kami memberi pinjaman kami dalam USD ($), MYR (Rm), GBP (£), IDR (Rupiah), Euro (€), e.t.c dan sebarang mata wang lain di dunia.
Hubungi Puan Ibrahim Maisara Lenders hari ini dan anda akan mendapat perkhidmatan berkualiti terbaik yang anda inginkan.
Hubungi kami melalui.
Http://ibrahimmaisaralenders.wordpress.com/
E-mel: Ibrahimmaisaralenders@gmail.com
BBM: D8CFF0A7

Adakah anda memerlukan pinjaman internet yang selesa di kepuasan anda?
Puan Ibrahim Maisara Lender menawarkan pinjaman Mampu dengan kadar faedah yang rendah untuk peminjam tempatan dan antarabangsa. Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, cepat dan dinamik dan bekerjasama, kami memberi pinjaman jangka panjang, kami menawarkan: Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Penggabungan, Tambahan Pinjaman Pinjaman Gabungan, Pinjaman Kereta dan banyak lagi .Kami memberi pinjaman kami dalam USD ($), MYR (Rm), GBP (£), IDR (Rupiah), Euro (€), e.t.c dan sebarang mata wang lain di dunia.
Hubungi Puan Ibrahim Maisara Lenders hari ini dan anda akan mendapat perkhidmatan berkualiti terbaik yang anda inginkan.
Hubungi kami melalui.
Http://ibrahimmaisaralenders.wordpress.com/
E-mel: Ibrahimmaisaralenders@gmail.com
BBM: D8CFF0A7

IVANA LUKA said...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti swasta dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (ivanaluka04@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) nama ...........................
2) Negara .......................
3) Alamat ......................
4) Gender ........................
5) status perkahwinan .............
6) Kerja ................
7) Nombor Telefon ...........
8) kedudukan di tempat kerja .....
9) pendapatan bulanan ....................
10) jumlah pinjaman .........
11) tempoh pinjaman .....
12) Pinjaman destinasi ..................
13) Tarikh lahir ........................

Terima kasih.

Unknown said...

We are private lending firm,We offer Loans at low interest rate of to any Interested Individual personal. We are governmental Registered authorized financial helper. for more information on how to obtain our Loans contact us today via email: (mrhamdnloanoffer@gmail.com)

Mrs Rebecca said...

Kami adalah organisasi yang dibentuk untuk membantu orang yang membutuhkan
Bantuan, seperti bantuan keuangan. Jadi, jika Anda melalui keuangan
Masalahnya, jika Anda mengalami kekacauan finansial dan membutuhkan dana
Memulai bisnis Anda sendiri atau Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi hutang atau membayar
Tagihan, memulai bisnis yang bagus atau Anda merasa sulit
Mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal, hubungi kami hari ini melalui e-mail
Rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

 "Jadi, jangan biarkan kesempatan ini berlalu begitu saja,
Anda disarankan untuk melengkapi dan mengembalikan rinciannya di bawah ini ..

Namamu: ______________________
Alamat Anda: ____________________
Negaramu: ____________________
Tugas Anda: __________________
Jumlah pinjaman yang dibutuhkan: ______________
Jangka waktu pinjaman: ____________________
Pendapatan bulanan: __________________
Nomor handphone: ________________
Apakah anda mengajukan pinjaman sebelumnya: ________________
Jika Anda mengajukan pinjaman sebelumnya, di mana Anda diperlakukan dengan jujur? ...

Bertindak cepat dan keluar dari tekanan finansial, kekacauan, dan tantangan
Hubungi REBECCA WILLIAMS LOAN FIRM hari ini melalui e-mail:
Rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

Oche said...

Salam sejahtera!
Nama saya Oche Wirmayaty, saya berasal dari Indonesia, tolong dengar, beberapa pemberi pinjaman di sini tidak ingin membantu anda, yang mereka mahukan ialah merobohkan wang susah payah anda. Saya dan suami saya, mencari pinjaman daripada peminjam yang berbeza di sini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami di mana menipu dan mengoyakkan wang kami dengan mendapatkan pinjaman dari syarikat pinjaman yang berbeza dalam talian.
Kami juga meminjam wang untuk membayar kreditur ini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami tidak mendapat apa-apa.

Suami saya dan saya berhutang, dan perniagaan keluarga kita hancur dan kita tidak boleh mendapatkan wang untuk memenuhi tuntutan harian sehinggalah kita diperkenalkan kepada syarikat pinjaman Mrs. Glory, yang telah membantu kami dengan menawarkan kepada kami. Jumlah pinjaman tidak bercagar sebanyak 600 juta tanpa cagaran, Tiada yuran pendaftaran, tiada cukai dan tiada yuran insurans.

Mereka kini merupakan syarikat terbesar di Amerika Syarikat, Eropah dan seluruh Asia dan komitmen kepada anda. Syarikat Pinjaman Glory didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia.

Untuk maklumat lanjut mengenai cara menghubungi Puan Glory atau ikut prosedur pinjaman, hubungi saya melalui e-mel saya: (aisyahyu7@gmail.com)
Atau anda boleh menghantar e-mel kepada Mrs. Glory untuk: (gloryloanfirm@gmail.com) Tuhan memberkati kita semua

Anonymous said...

Adakah anda sedang mencari pembiayaan perniagaan, kewangan peribadi, gadai janji, pinjaman kereta, wang tunai pelajar, tunai penyatuan hutang, wang tidak bercagar, modal risiko, dan lain-lain ... Anda berada di tempat yang betul hubungi kami sekarang untuk maklumat lanjut.

Nama anda:
Negara awak :
Alamat anda :
Nombor telefon
Pendapatan bulanan :
Tempoh Pinjaman:
Jumlah pinjaman:

E-mel: lindaloanfirn1111@gmail.com
Whataspp +919740683456

Anonymous said...

Adakah anda sedang mencari pembiayaan perniagaan, kewangan peribadi, gadai janji, pinjaman kereta, wang tunai pelajar, tunai penyatuan hutang, wang tidak bercagar, modal risiko, dan lain-lain ... Anda berada di tempat yang betul hubungi kami sekarang untuk maklumat lanjut.

Nama anda:
Negara awak :
Alamat anda :
Nombor telefon
Pendapatan bulanan :
Tempoh Pinjaman:
Jumlah pinjaman:

E-mel: lindaloanfirn1111@gmail.com
Whataspp +919740683456

Sandra Ovia Loan Firm said...

AKHIR TAHUN PINJAMAN DI RATE SANGAT RENDAH.
Halo, aku Mrs. Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang pribadi, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk mendirikan sebuah bisnis baru, untuk bertemu dengan tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Aku memberikan pinjaman untuk lokal, internasional dan juga perusahaan pada tingkat bunga yang sangat rendah dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Unknown said...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , Mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu dengan orang yang betul, tetapi saya tidak Dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses tersebut.
Nasib baik untuk saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN AMANAH, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, Tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
Jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

Yuli said...

Halo,
Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari wang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan Penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya selamat daripada mendapat miskin.

Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

Unknown said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Ibu Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Ibu. Ibrahim Maisara said...

Anda boleh diluluskan untuk pinjaman hari ini!

Pinjaman mudah dan pantas dengan kadar faedah yang berpatutan rendah kini sedang berjalan di sini untuk membantu anda apabila anda memerlukannya.
Puan Ibrahim Maisara Lenders adalah syarikat Benar Benar yang berdedikasi untuk menyediakan penyelesaian kewangan pasukan profesional dan berkelayakan kami yang boleh memenuhi semua jenis keadaan kewangan. Sama ada anda membeli atau membina rumah baru, melabur dalam perniagaan, hartanah pelaburan, Menjalankan Projek, membiayai semula atau menyatukan pinjaman sedia ada anda, atau membeli kereta baru dan banyak lagi, kami dapat membantu anda mendapatkan tawaran yang terbaik.
24 jam sehari, walaupun hujung minggu dan hari cuti - proses dalam talian automatik kami memberikan anda akses mudah kepada penyelesaian kewangan jangka pendek dan jangka panjang. Apabila anda memerlukan bantuan Puan Ibrahim Maisara Lender yang sangat terlatih ejen perkhidmatan pelanggan, hubungi kami. Ejen kami berdiri tujuh hari seminggu untuk membantu anda. Untuk mendapatkan wang yang anda perlukan apabila anda memerlukannya, kami menawarkan pelbagai pinjaman dan pembiayaan dalam pelbagai kaedah pembiayaan kepada pelanggan. Kami menawarkan pinjaman dalam Dollar ($), IDR (Rupiah), MYR (Rm), dll Dan mana-mana mata wang lain di dunia.
Kami mahu setiap pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan kami, dan kami sentiasa meneruskan ke hadapan dengan teknologi baru untuk menjadikan matlamat ini menjadi kenyataan.Kami faham bahawa pelanggan kami mahukan penyelesaian positif dan perkhidmatan yang luar biasa apabila memilih pinjaman untuk meningkatkan kehidupan pelanggan kami Dan membantu mereka menyelesaikan masalah wang mereka. Jangan ragu untuk menghubungi kami hari ini Melalui:
Http://ibrahimmaisaralenders.wordpress.com/
E-mel: Ibrahimmaisaralenders@gmail.com
BBM MENAWARKAN: D8CFF0A7

Y SIGIT WIJATMAKA said...

Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
Tuhan memberkati kalian semua!

IVANA LUKA said...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti persendirian dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (ivanaluka04@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) nama ...........................
2) Negara .......................
3) Alamat ......................
4) Gender ........................
5) status perkahwinan .............
6) Kerja ................
7) Nombor Telefon ...........
8) kedudukan di tempat kerja .....
9) pendapatan bulanan ....................
10) jumlah pinjaman .........
11) tempoh pinjaman .....
12) Pinjaman destinasi ..................
13) Tarikh kelahiran ........................

terima kasih.

Unknown said...

PERHATIAN:

Adakah anda terdesak untuk pinjaman tetapi bank anda tidak akan meminjamkan apa-apa kerana anda mempunyai skor kredit yang rendah?

Kemudian memohon pinjaman tunai cepat hari ini dari kami, anda boleh yakin bahawa apa-apa maklumat yang anda serahkan adalah 100% selamat dan selamat dengan kami dan diserahkan kepada salah seorang pemberi pinjaman kami melalui e-mel: tracybanksloanfirm@gmail.com.

Selagi anda berumur 18 tahun ke atas, yang kini bekerja dengan pendapatan tetap, maka anda tidak sepatutnya menghadapi masalah dalam memohon.

Mohon sekarang!

Unknown said...

Halo semua, saya Lenzie Taylenz jln. Hj misbah no. 82 Kisaran barat, Indonesia Saya nasihat anda semua di sini untuk tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, orang-orang di sini adalah palsu, penipuan dan penipuan, walaupun beberapa testimoni di sini adalah semua palsu Orang yang sama yang melakukan semuanya, mereka masih orang yang sama melakukannya. Oleh itu, berhati-hatilah supaya tidak tertipu atau menipu sesama Indonesia, saya ditipu empat kali kira-kira Rp200.000.000 juta untuk yuran pendaftaran, yuran perpindahan, yuran pajak dan yuran asuransi, tetapi setelah pembayaran saya, saya tidak memperoleh pinjaman, tetapi mereka bertanya kepada saya untuk membayar lagi dan lagi,

 Akan menarik bagi anda untuk mengetahui bahawa tidak ada undang-undang atau peraturan kewangan untuk yuran ini dalam memperoleh pinjaman dari bank, peminjam atau syarikat. saya bersyukur kerana saya menerima pinjaman $ 100,000 dari bank Zenith bahawa seorang kawan saya memperkenalkan saya kepada, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu, jadi jika anda memerlukan kredit yang lebih baik pergi ke bank Zenith .

(ZENITH BANK LOAN OFFER) atau jika anda mempunyai kawan dan memberitahu mereka untuk membantu anda menghubungi mereka untuk pinjaman, okay, anda boleh mendapatkan yang sangat mudah untuk mendapatkan serendah 2% daripada pinjaman tanpa cagaran atau penjamin. Ini adalah e-mel mereka: zenithbankloanoffer88@gmail.com

 Anda boleh menghubungi mereka dengan permohonan anda semata-mata dengan mereka. Anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa 24 jam, Tulen adalah pantas dan saya perlu membantu negara saya terhadap penipuan, e-mel saya: lenzietaylenzz@gmail.com Hubungi saya untuk maklumat lanjut, saya bersedia untuk membantu Tuhan memberkati anda NOTA all.PLEASE. Tiada Yuran Pendaftaran, Tiada Kos Pengeluaran, Tiada Yuran Caj, NO INSURANS FEE) Peminjam sebenar atau korporat tidak mengutip caj ini. Allah memberkati kita. TIDAK AKAN PEMINDAHAN, TIDAK PERLU CUKAI, INSURANS BAYARAN) Bank adalah pemberi pinjaman sebenar.

Unknown said...

Halo semuanya
Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

aditya.aulia139@gmail.com said...

Assalamualaikum
Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Jessica Williams said...

Kami adalah organisasi yang dibentuk untuk membantu orang-orang yang membutuhkan
Bantuan, seperti bantuan keuangan. Jadi, jika Anda melalui keuangan
Masalah jika Anda memiliki kekacauan keuangan dan Anda memerlukan dana
Memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi hutang atau membayar
Tagihan, memulai bisnis yang bagus, atau Anda merasa sulit
Mendapatkan pinjaman dari bank lokal, hubungi kami hari ini melalui email
Jessicawilliamsloanfirm@gmail.com

INFORMASI BORROWERS S

Nama lengkap: __________________________________________
Negara: _____________________________________________
Alamat rumah: _______________________________________
Tanggal lahir: _________________________________________
Seks: _________________________________________________
Pekerjaan: ___________________________________________
Pendapatan bulanan: _______________________________________
Status pernikahan: ________________________________________
Nomor telepon yang valid: __________________________________
Jumlah yang Dibutuhkan: ______________________________________
Lamanya_______________________________________________

Salam
Jessica Williams

ONE BILLION RISING FUND said...

Selamat hari semua orang,

Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa ONE BILLION RISING FUND saat ini menawarkan Pinjaman jangka panjang dan jangka pendek kepada badan-badan perusahaan dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk meningkatkan bisnis atau kebutuhan keuangan lainnya dengan tingkat suku bunga rendah. untuk segala bentuk pinjaman keuangan, di bagian manapun di dunia Ini terjangkau, dengan suku bunga rendah, fasilitas dijamin, Mari kita memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut hubungi kami dengan informasi berikut di bawah ini.
via email: onebillionrisingfund@gmail.com
BBM: D8E814FC
kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang

DOLLAR
POUND
EURO
YEN
IDR

hubungi kami sekarang

Selamat siang

Jessica Williams said...

Kami adalah organisasi yang dibentuk untuk membantu orang-orang yang membutuhkan
Bantuan, seperti bantuan keuangan. Jadi, jika Anda melalui keuangan
Masalah jika Anda memiliki kekacauan keuangan dan Anda memerlukan dana
Memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi hutang atau membayar
Tagihan, memulai bisnis yang bagus, atau Anda merasa sulit
Mendapatkan pinjaman dari bank lokal, hubungi kami hari ini melalui email
Jessicawilliamsloanfirm@gmail.com

INFORMASI BORROWERS S

Nama lengkap: __________________________________________
Negara: _____________________________________________
Alamat rumah: _______________________________________
Tanggal lahir: _________________________________________
Seks: _________________________________________________
Pekerjaan: ___________________________________________
Pendapatan bulanan: _______________________________________
Status pernikahan: ________________________________________
Nomor telepon yang valid: __________________________________
Jumlah yang Dibutuhkan: ______________________________________
Lamanya_______________________________________________

Salam
Jessica Williams

Jessica Williams said...

Halo semuanya, kami adalah organisasi mapan untuk membantu orang-orang yang membutuhkan pinjaman.
apakah Anda dalam tekanan keuangan atau Anda memerlukan dana untuk memulai Perdagangan atau membayar hutang
tolong jangan khawatir kita di sini untuk mewujudkan impianmu
Mohon hormati dan hubungi kami via Email jessicawilliamsloanfirm@gmail.com


INFORMASI BORROWERS

Nama lengkap: __________________________________________

Negara: _____________________________________________

Agama______________________________________________

Alamat rumah: _______________________________________

Tanggal lahir: _________________________________________

Seks: _________________________________________________

Pekerjaan: ___________________________________________

Pendapatan bulanan: _______________________________________

Status pernikahan: ________________________________________

Nomor telepon yang sah: __________________________________

Jumlah yang Diperlukan: ______________________________________

Sementara _______________________________________________

Salam
Jessica Williams

Jessica Williams said...

Halo semuanya, kami adalah organisasi mapan untuk membantu orang-orang yang membutuhkan pinjaman.
Apakah Anda dalam tekanan keuangan atau Anda memerlukan dana untuk memulai
tolong jangan khawatir kita di sini untuk mewujudkan impianmu
Mohon hormati dan hubungi kami via Email jessicawilliamsloanfirm@gmail.com


INFORMASI BORROWERS

Nama lengkap: __________________________________________

Negara: _____________________________________________

Agama______________________________________________

Alamat rumah: _______________________________________

Tanggal lahir: _________________________________________

Seks: _________________________________________________

Pekerjaan: ___________________________________________

Pendapatan bulanan: _______________________________________

Status pernikahan: ________________________________________

Nomor telepon yang sah: __________________________________

Jumlah yang Diperlukan: ______________________________________

Sementara _______________________________________________

Salam
Jessica Williams

Annisa Ahmad said...

Halo

Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
Assalamu`alaikum wr wb,

Unknown said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Unknown said...

WILLIAMS SMITH LOAN FIRM
Hai, williams smith syarikat insurans / pinjaman, pinjaman pemberi pinjaman swasta, peluang hidup untuk membantu anda. Perlu pinjaman segera untuk membersihkan hutang mereka, atau memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? satu penyatuan atau pinjaman gadai janji diperlukan? Tidak perhatikan lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. Kami menyediakan cara untuk orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan dengan bayaran 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk anda untuk memberikan bantuan dan pengguna yang boleh dipercayai dan bersedia memberikan kredit untuk memberitahu. Kemudian hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (williamssmithfirm@gmail.com)

Unknown said...

WILLIAMS SMITH LOAN FIRM
Hai, williams smith syarikat insurans / pinjaman, pinjaman pemberi pinjaman swasta, peluang hidup untuk membantu anda. Perlu pinjaman segera untuk membersihkan hutang mereka, atau memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? satu penyatuan atau pinjaman gadai janji diperlukan? Tidak perhatikan lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. Kami menyediakan cara untuk orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan dengan bayaran 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk anda untuk memberikan bantuan dan pengguna yang boleh dipercayai dan bersedia memberikan kredit untuk memberitahu. Kemudian hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (williamssmithfirm@gmail.com).

Mrs Martini said...

Halo, semua orang, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada peminjam kredit yang benar-benar mengubah hidup saya kemiskinan dengan seorang wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

 Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu sebanyak 400 juta, saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membincangkannya dan kesimpulan yang kami berikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Puan Theresa yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Theresa Loan.Company

 Saya memohon jumlah pinjaman (800 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan peminjam saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi keinginan hati saya.

Ramai terima kasih kepada Puan Theresa untuk membuat kehidupan yang adil untuk saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ms. Theresa melalui e-mel Theresaloancompany@gmail.com untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman anda,

Jadi terima kasih banyak kerana anda mengambil masa anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Saya bernama martini, anda boleh menghubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. terima kasih

Unknown said...

BERITA BAIK

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
(3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
Pertubuhan diri sendiri
Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

Aishyah Bin Syafiq said...

Halo, nama saya ialah Aishyah Bin syafiq, saya masih terkejut kerana saya tidak pernah dalam hidup saya percaya bahawa ada pemberi pinjaman pinjaman dalam talian sebenar akibat pengalaman buruk saya yang saya ditipu oleh syarikat palsu di Filipina, tetapi saya kawan Sharifah Amirul memperkenalkan saya kepada Dr. Robert, permata yang jarang dan pemberi pinjaman pinjaman sebenar yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak RM150,000, Sharifah Amirul memberitahu saya tentang Dr. Robert. bagaimana dia mendapat pinjaman daripada firma kewangan Robert Robert dan menunjukkan bukti pemindahan pinjaman dari akaun syarikat Dr Robert kerana pinjamannya telah diluluskan.
Saya masih ragu-ragu sehingga saya menghubungi Dr Robert dengan ketakutan yang besar di hatiku, tetapi kejutan terbesar saya adalah untuk berjaya dan menerima pinjaman dan memulakan perniagaan yang baik dan kejutan besar saya, permintaan pinjaman saya telah diluluskan oleh Dr, Robert dan dalam masa 48 jam pemprosesan, saya mendapat pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya dan sehingga kini saya masih terkejut dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat pinjaman yang memberi pinjaman kepada saya, saya akan memberi keterangan mengenai syarikat pinjaman itu
jadi saya menggunakan peluang ini untuk menasihati semua saudara lelaki dan saudara perempuan saya yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Dr Robert melalui
e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
dan anda juga dapat menghubungi saya melalui saya
e-mel: aishyahsyafiq1985@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi rakan saya yang memperkenalkan saya kepada Dr. Robert melalui
 e-mel: sharifahamirul05@gmail.com untuk maklumat lanjut
Semoga Allah SWT terus memberkati Dr. Robert kerana mengubah keadaan kewangan saya dengan lebih baik dan saya ingin dia hidup lama

Unknown said...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu kota Sepanyol, saya harap saya akan bertemu orang yang betul, tetapi saya tidak dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses itu.
Nasib baik bagi saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN JAMINAN, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut

Unknown said...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu kota Sepanyol, saya harap saya akan bertemu orang yang betul, tetapi saya tidak dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses itu.
Nasib baik bagi saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN JAMINAN, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 339   Newer› Newest»