Sunday 26 February 2017

Diskaun PTPTN Bajet 2017. 15 Peratus Bagi Pembayaran Penuh!

PINJAMAN PERIBADI UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN dan BADAN BERKANUN. MELALUI KOPERASI dan BANK. POTONGAN MELALUI BIRO PERKHIDMATAN ANGKASA. BERMINAT HUBUNGI/SMS 013-9116 568 (abgdin)


Kepada kalangan peminjam PTPTN yang tidak mahu lagi berhadapan dengan pinjaman pendidikan ini dan mahu selesaikannya secepat mungkin, ini mungkin berita baik untuk anda sekali lagi.
Ini kerana berdasarkan intipati pembentangan Bajet 2017, Datuk Seri Najib Razak yang mengumumkan tawaran diskaun PTPTN Bajet 2017. Ada yang berminat di sini. Tawaran Diskaun PTPTN Bajet 2017 ini terbahagi kepada dua :
Senarai Tawaran Diskaun PTPTN Bajet 2017?
Ini bermakna jikalau anda bayar sekaligus baki pinjaman anda RM15,000, anda hanya perlu buat pembayaran hanya RM12,750 sahaja

Rujukan Semakan PTPTN Online? Antaranya Ialah :
Perkara
Butiran dan Pautannya
1) PTPTN Login bagi Semakan PTPTN
ptptn gov my gateway login
ptptn gov my web guest semakan
2) Permohonan Wang pendahuluan
3) Semakan PTPTN bagi Penyata Baki dan Bayaran Balik (EFES)
4) Semakan PTPTN; samada anda blacklist; senarai hitam atau tidak

Perkara
Butiran dan Pautannya
Semakan keputusan permohonan wang pendahuluan WPP
a) Check secara online : KLIK SINI
b) Check secara SMS : PTPTN WPP <NOKP>
Hantar ke 33199
  1. PERTAMA : Berdasarkan baki pinjaman loan PTPTN yang anda ada sekarang ini, jikalau anda bayar 50 peratus daripada baki tersebut anda akan dapat 10 peratus diskaun. Contohnya, jikalau baki loan PTPTN adalah sejumlah RM15,000 lagi. Anda perlu bayar sekurang-kurangnya RM7,500 untuk melayakkan anda dapat diskaun PTPTN ini.
  2. Oleh itu anda hanya perlu bayar RM7,500 ditolak dengan RM750 (10 peratus daripada jumlah bayaran). Jumlah akhir yang perlu anda buat pembayaran adalah hanya RM6,750. Dan begitulah seterusnya
  3. KEDUA : Selain itu, anda akan dapat potongan sebanyak 15 peratus dengan syarat anda perlu bayar habis dan penuh ke atas baki pinjaman.
  4. Faham?

Walaubagaimanapun tawaran ini bukan selama-lamanya. Iainya mula buka kepada anda melakukanya bermula hari ini bersamaan 22 Oktober 2016 sehingga 31 Disember 2017.
Selepas daripada tarikh itu, tidak akan dilayan permohonan anda.
Jadi dikempatan yang ada ini, anda boleh pergi ke mana-mana cawangan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional berjumpa dengan kakitangan dan pegawai yang bertugas untuk selesaikannya mengikut kemampuan anda.
Selain daripada semakan online untuk status permohonan anda yang berjaya, ada juga dikongsikan pautan lagi yang berkaitan dengan urusan sepanjang anda menerima wang loan.
beritasemasa.com.my

No comments: