Monday 17 March 2014

Pembayaran BR1M 4.0 : Dibayar Secara Bulanan @ Setiap Suku Tahun? Setuju @ Tidak?

Pembayaran BR1M 4.0. Dibayar Secara Bulanan @ Setiap Suku Tahun : Melihatkan subsidi RON95 untuk rakyat Malaysia sesuatu yang membebankan negara Malaysia buat masa ini yang dianggarkan berjumlah RM14 bilion. Dan …setelah dilaksanakan pembayaran BR1M, kerajaan masih ada lebihan sejumlah RM4 bilion yang dirasakan adalag lebih baik digunakan untuk tujuan pembangunan berbanding diberikan terus kepada rakyat dalam bentuk subsidi dalam pada masa yang sama menambahbaik sistem pembayaran BR1M kepada anda semua.

Antaranya ialah:

Mekanisme Kurang beban Rakyat : Pembayaran BR1M

  1. Mempertimbangkan pembayarannya BR1M dilakukan secara bulanan ataupun setiap suka tahun kewangan
  2. Kerajaan merasakan adalah lebih baik pembayaran BR1M dibuat secara bulanan atau mengikut suku tahun adalah lebih baik dibandingkan pembayaran BR1M sekaligus bagi mengelakkan duit BR1M sehabis dalam sekelip mata dan dapat digunakan untuk tempoh yang lebih lama
  3. Langkah pembayaran BR1M terbaru ini penerima BR1M seperti anda boleh terus menikmati bantuan secara berterusan sepanjang tahun.
Ini semua bakal direalisasikan atas nama mahu terus membantu rakyat berikutan kenaikan kos sara hidup (SEPERTI DI SINI) Apa kata anda pula adakah anda bersetuju jikalau pembayaran BR1M dibuat secara bulanan @ suku tahun? Atau anda ada idea yang lebih baik daripada ini bagi membantu anda semua meringakan kos sara hidup di Malaysia yang terus melambung tinggi?

P/S : Ada juga yang mahukan BR1M 4.0 dihapuskan (KLIK SINI)?

sumber dipetik dari:-http://www.beritasemasa.com.my/pembayaran-br1m-4-bulanan

No comments: