Sunday 13 December 2015

Punca Wanita Mati Putik Dan Tidak Bergairah


Sememangnya masalah keperibadian wanita sangat jarang di bincangkan secara terbuka,Namun menurut pakar runding Obsetrik dan Ginekologi pusat perubatan kelana jaya Dr,Dharmini Veerakumaran,Kini semakin ramai wanita tampil menceritakan masalah mereka berkaitan dengan hubungan seksual. 

Dari apa yang mereka luahkan saya yakin masalah kurangnya keinginan melakukan hubungan intim bersama suami semakin meningkat di kalangan wanita malaysia.sambungnya.

Mungkin ramai yang tidak tahu atau sedar bahwa wanita juga menghadapai masalah kegagalan fungsi seksual sebagai mana juga lelaki yang mereka sebut dengan nama aneh "mati pucuk".

Mati putik boleh berlaku pada wanita tidak kira usia,akan tetapi mati putik lebih kepada wanita yang sudah berpasangan,biasanya hubungan intim mereka akan menjadi hambar. 

Tanda-tandanya ialah bila wanita mula menunjukkan tanda-tanda kelewatan mengalami klimaks serta gagal untuk menghayati rangsangan seks ketika bersama suami. Dalam kata lain, mati putik ialah keadaan bila seseorang wanita tidak mempunyai perasaan ghairah.

Punca wanita mati putik


  • Tekanan perasaan atau terauma
  • Terlalu penat dan letih
  • Kemurungan
  • Putus haid
  • Hubungan yang tidak bahagia
  • Terlalu kerap onani Masa muda

Kesan

Hubungan seks yang menyakitkan mungkin disebabkan ketiadaan rasa ghairah seperti yang telah dijelaskan di atas atau ia mungkin disebabkan masalah fizikal yang mendasari seperti jangkitan atau keradangan akibat dari pada kurangnya pelincir yang keluar ketika wanita bergairah.

sumber : eberita.org/


No comments: