Thursday 8 October 2015

Apa Itu TPPA? Bencana atau Rahmat Bagi malaysia?


Sekarang ini rakyat Malaysia ada yang mula tertanya-tanya apa status dengan perjanjian TPPA Malaysia dengan kuasa dunia ini, Amerika Syarikat.
  • Adakah sudah sign dan tandatangan?
  • Ada juga yang masih baru pertama kali dengar dengan perkataan TPPA, apa itu TPPA, tanya mereka.
  • Ada juga yang tidak kisah dengan TPPA, asalkan mereka boleh makan, pakai, pergi kerja.
  • Jadi macam-macam jenis manusia hari ini.
Berdasarkan kenyataan yang diberikan oleh Khairy Jamaluddin mengenai isu Perjanjian TPPA Malaysia ini seperti yang dikongsikan pada gambar di bawah ini, beliau mengatakan disebalik tandatanya rakyat Malaysia disebalik status perjanjian TPPA Malaysia ini :
  1. kita boleh masukkan klausa
  2. Kita masih boleh tukar apa intipati yang terkandung dalam perjanjian tersebut
  3. Dan apabila kedua-dua pihak telah bersetuju, tinggal tandatangan sahaja
  4. Apabila sudah tandatangan, maka perjanjian itu telah menjadi rasmi dan kedua-dua pihak mestilah bersetuju dengan perjanjian yang telah ditandatangani itu.
  5. Nah…inilah yang cuba Khairy Jamaluddin sampaikan.
Berita Semasa sempat meneliti kenyatan rasmi daripada Rumah Putih aka White House melalui Presiden USA Barack Obama. Apa katanya? Bersama-sama ini Berita Semasa ada kongsikan kenyataan rasmi Barack Obama mengenai TPPA dan kesan TPPA bersamaan dengan kenyataan daripada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia MITI seperti di bawah ini :

Kenyataan Barack Obama dan Menteri MITI : Perjanjian TPPA Malaysia?

Jikalau anda perhatikan Berita Semasa “highlightkan” beberapa intipati penting disebalik kenyataan rasmi Barack Obama itu seperti yang tertera di atas.

Apa yang boleh Berita Semasa katakan setakat ini, nah ketuanan USA bakal datang tidak lama lagi. Perhatikan betul-betul baris perkataan yang kami highlightkan itu.

Pertarungan di antara 2 gergasi ekonomi dunia di mana antara Made in USA dengan Made in China bagi survival dan meluaskan empayar ekonomi masing-masing selepas ini di seantero dunia.


sumber : beritasemasa.com.my

No comments: