Wednesday 16 July 2014

BOIKOT Kita yang terkesan bukan Israel

ying yang twins, israel houghton, israel, tae yang, rainie yang, frank yang, lil wayne, ying yang, yin yang yo, pitbull, lil jon, yin yang twins, get low, big bang, jason yang, israel vibration, michael israel, chris brown, shake, ludacris, israel new breed, hosanna israel houghton, eminem, whisper song, mike jones, usher, salt shaker, akon, soulja boy, shema israel, bukan empat mata, dangerous, 50 cent, david yang, israel army, et yang, kirk franklin, isreal, lil john, mahal kita, beyonce, israel kamakawiwo, drop, yang yang twins, drake, nicki minaj, rihanna, israel vibrations, israel houghton hosanna, tae yang prayer, ying yang yo, ciara, fred hammond, snoop dogg, iran, david banner play, israel iran, israel news, yin yang, britney spears, get it girl, iran vs israel, bedroom boom, t pain, jimmy wang yang, israel music, israel iz kamakawiwoʻole, gucci mane, michael jackson, sorah yang, justin bieber, halftime, raine yang, israel war, too short, juvenile, taylor swift, alpha and omega, palestine vs israel, israel gaza, pull my hair, lady gaga, iran israel, pangarap lang kita, hmong song, ti, martha munizzi, drop it low, obama israel, friend of god, shake it, mary mary, the whisper song, the voice israel, israel vs iran, jerusalem, wedding dress, wiz khalifa, amanda yang, yang mi,
Khairy Jamaluddin

KUALA LUMPUR - Tindakan memboikot produk yang dikaitkan dengan Israel didakwa tidak memberi kesan kepada negara itu.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, tindakan memboikot itu boleh menyebabkan pekerja di kilang-kilang yang memproses di Malaysia kehilangan pekerjaan.

"Boikot produk sangat susah. Kalau kita nak boikot produk Israel, kita tak tahu produk itu datang dari Israel ke atau datang dari mana.

"Sebagai contoh, ada yang kata boikot produk-produk Nestle. Produk Nestle yang dijual di Malaysia ini dibuat di kilang Nestle di Rembau. Kalau kita boikot Nestle, ramai pekerja di sana kehilangan pekerjaan di kawasan saya," katanya kepada pemberita pada sidang media selepas mesyuarat Exco Pemuda Umno di sini, hari ini.

Menurutnya, keputusan memboikot barangan itu boleh dilaksanakan sekiranya syarikat tersebut jelas menyokong Israel.

"Jadi, kita kena fikir betul-betul. Kalau boikot sesetengah produk, yang rasa kesannya bukan Israel tapi orang kita, pekerja kita, rakyat kita dan sebagainya.

"Kecuali jelas bahawa syarikat itu menyokong (Israel) dan tidak ada kena mengena dengan pekerja di sini dan sebagainya," katanya.


sumber dari : http://www.sinarharian.com.my/
Raziatul Hanum A.Rajak

No comments: