Monday 24 March 2014

Selepas 2 Minggu SAR MH370, Kerajaan Malaysia Ditemplak Menipu & Pembunuh Terbesar?

Berita Semasa ingin mulakan ulasan berita bagi kali ini dengan ungkapan kata-kata seperti, “Kalau kita tidak tahu, tidak bermakna kita dilihat ketinggalan”. “Kalau tiada khabar berita, tidak bermakna kita tiada harapan”.

Dan akhir sekali….“Kalau kita tidak mampu berbuat apa-apa, tidak bermakna doa kita tidak diperlukan”. Baik….

Terus terang Berita Semasa mengatakan di sini, suka atau tidak Malaysia ada kelemahan dalam menguruskan tragedi MH370 seperti yang Berita Semasa ulaskan (DI SINI).

Hishammuddin HusseinTetapi itu pada mulanya, dan sekarang Berita Semasa perhatikan kerajaan Malaysia sedikit demi sedikit berjaya menguruskannya dengan baik. Alhamdulillah. Pujian kepada kerajaan Malaysia.
Berita Semasa percaya pihak berkuasa sedang cuba yang terbaik untuk mendapatkan petunjuk dan berusaha meredakan kegelisahan keluarga mangsa tragedi MH370.

Laporan Berita : Waris Penumpang China Tuduh Kerajaan Malaysia Pembunuh & Penipu?

Berdasarkan laporan berita terbaru ini bagi Berita Semasa, ini kata-kata orang marah, yang juga berada dalam kesedihan. Samada dijumpai atau tidak Malaysia Airlines (MAS) tetap akan melalui proses undang-undang. Apa yang penting sekarang ini, perlu tenangkan mereka dengan bijak.

Malaysiakini MH370
Laporan berita Malaysiakini
  • Keluarga ini tengah marah
  • Tengah berhadapan dengan apa yang dipanggil “bereavement”
  • Ini semua melibatkan emosi, ini satu benda yang normal apabila seseorang yang berhadapan dnegan musibah. Samada boleh ada kekuatan terima musibah atau tidak, itu perkara subjektif
Laporan Berita CNN

Tetapi, laporan baru-baru ini dunia terutamanya media antarabangsa dilihat “mengambil kesempatan secukupnya” dengan memberikan tumpuan & liputan eksklusif mengenai gambaran yang cukup buruk kepada Malaysia dek kerana insiden kekecohan di bilik taklimat MH370 baru-baru ini. Sedangkan ingatlah….
  • Malaysia juga masih lagi “kehilangan” 50 orang rakyatnya
  • Indonesia juga masih lagi “kehilangan” 7 orang rakyatnya, Australia (6), India (5), dan juga negara-negara lain
Walaubagaimanapun, kadang-kadang ramai jadi keliru dengan berita-berita yang keluar. Kerana tidak dapat menerima kenyataan jiwa mereka jadi tidak menentu. Lihat ini.. Sedih. Luahan hati seorang ibu yang menanti anak kesayangannya dengan penuh harapan….

sumber dipetik dari:-http://www.beritasemasa.com.my/

No comments: