Tuesday 17 November 2015

Kejadian Serangan dan Pengeboman di Paris. Adakah ISIS atau…?




Dunia hari ini sarat dengan tipu muslihat, propaganda yang dilihat seringkali akal pemikiran manusia tumbang dan tumpas selepas diasak berkali-kali kiri dan kanan, sehingga akhirnya ada yang menelan bulat-bulat apa yang dikatakan sebagai hidangan fakta oleh mereka kepada kita semua. Berhati-hatilah…

Melihatkan tragedi berita di Paris France pengeboman bom dan serangan di Paris pada tanggal 13 November 2015 pada hari Jumaat waktu Malaysia, begitu mudah mata dan telunjuk diarahkan ke arah Islam sebagai antara yang bertanggungjawab di sebalik serangan di Paris France kali ini.

Dunia hari ini sarat dengan tipu muslihat, propaganda yang dilihat seringkali akal pemikiran manusia tumbang dan tumpas selepas diasak berkali-kali kiri dan kanan, sehingga akhirnya ada yang menelan bulat-bulat apa yang dikatakan sebagai hidangan fakta oleh mereka kepada kita semua. Berhati-hatilah…

Melihatkan tragedi berita di Paris France pengeboman bom dan serangan di Paris pada tanggal 13 November 2015 pada hari Jumaat waktu Malaysia, begitu mudah mata dan telunjuk diarahkan ke arah Islam sebagai antara yang bertanggungjawab di sebalik serangan di Paris France kali ini.

Berdasarkan sejarah siri serangan selama ini, ada beberapa buah negara di dunia yang pernah menjadi serangan oleh kelompok beragama Islam walaupun mereka “bertopeng” sambil melaungkan kalimah islam, angkat bendera Islam katanya dan macam-macam lagi.

Samada mereka dipergunakan atau tidak, itu perkara kedua. Hakikatnya ia sudah terjadi di:
  1. kejadian Australia diserangan (kafe coklat)
  2. tragedi pengeboman bom di Madrid (bon di keretapi)
  3. UK diserang (juga bom di keretapi)
  4. tragedi Perancis (serangan Paris)
Mungkin ini pendapat Berita Semasa tidak mewakili pendapat kelompok lain.

Berdasar pengamatan Berita Semasa apa yg berlaku di Timur Tengah (Middle East) selama ini memang ada berkait rapat dengan emas hitam aka petroleum, survival pengaruh dan kelangsungan ekonomi polis Dunia Smerika Syarikat (USA) dan negara haram Israel.
  1. US mempunyai hutang piutang yang sangat tinggi dalam negara mahupun luar negara
  2. Ekonomi US diancam oleh pertumbuhan ekonomi pesat di negara China
  3. Hakikatnya hari ini, seterus Amerika Syarikat Rusia telah menguasai hampir kebanyakan pipeline di sebelah timur tengah
  4. Malahan ada beberapa spot laluan pipeline di burma juga Rusia sudah kuasainya.
  5. Rusia juga akan cuba untuk menguasai Georgia selepas ukraine membuatkan US dan “European Jewish” tidak senang duduk menlihatkan situasi ini.
  6. Sekarang ini, Israel amat gentar dengan kemaraan Rusia yang sudah mula menguasai spot ekonomi Israel. Boleh dikatakan Rusia hari ini telah membuat banyak hubungan baik dengan negara-negara dunia ketiga yang mempunyai sumber asli yang mampu dijana untuk kegunaan manusia.
  7. Bukan setakat minyak dan gas askli sahaja, malah emas, permata berlian pun Putin ada berusniaga negara-negara mundur
  8. US pula rasa tidak selamat dengan pertumbuhan China
  9. Walaupun china menghadapi kesukaran untuk mengukuhkan kembali matauwangnya, namun tindakan China menjatuhkan nilai matawangnya berjaya menaikkan lagi sektor eksport China selepas itu. Malahan impak pada ketika “penurunan nilai matawang Yuan China” boleh menyaksikan pada ‘Black Monday’ Amerika Syarikat terkena impaknya.
  10. China juga mempunyai backup dari russia, dagangan di antara China dan Rusia tidak menggunapakai matawang Dolar Amerika.
  11. Malahan negara China sekarang ini dilaporkan sangat agresif membeli emas untuk simpanan negaranya sendiri
  12. Bulan 12 adalah kemuncak kepada keputusan samada Federal Reserve mahu naikkan kadar faedah mereka atau tidak.
  13. Berita Semasa yakin dan percaya, siri-siri keganasan ini berkait rapat dengan agenda untuk selamatkan nilai matawang USD dan ekonomi Uncle Sam.
Bagi Berita Semasa sendiri siri keganasan dan serangan yang berlaku atas nama agama baik di Timur Tengah atau di mana-mana negara yang berkepentingan di seluruh dunia, Berita Semasa yakin dan percaya ia hasil dari agenda pihak-pihak yang mahu selamatkan tembolok negaranya sendiri.

Kejatuhan sesebuah negara terhasil daripada pemegang agenda kuasa veto dunia
  1. awal kejatuhan menggunakan agama sebagai penyebab
  2. ekstremis akan dipergunakan untuk memulakan pergolakan
  3. sekarang ini satu dunia berhadapan dengan isu ekonomi sukar untuk berkembang
  4. eurozone pun mempunyai krisis sendiri selepas krisis Greece
  5. tambahan lagi “britain exit” kini sedang giat dilancarkan untuk gesa David Cameron keluar dari “eurozone”.
  6. Boleh dikatakan hampir kebanyakan pemegang kuasa veto dunia kini menghadapi krisis dalaman, kecuali Rusia dan China
  7. Yang tidak senang duduk, Uncle Sam Amerika Syarikat

Berita Paris Diserang. Kejadian Pengeboman dan Serangan di Paris : France Vs Israel?

Keadaan bertambah genting dan panas apabila France telah bertindak untuk tandatangan satu perjanjian melibatkan Ukraine untuk sokong China dan Rusia. Sepertimana yang berlaku pengeboman bom di Thailand baru-baru ini yang membawa musibah dan tragedi di Thailand selepas sahaja negara gajah putih itu tandatangan satu perjanjian di China. Hakikatnya hari ini, di Israel sudah terbahagi kepada 2 blok.
  • Satu blok berpaksikan kepada Amerika
  • Satu lagi berpaksikan ke China
  • Ini semua membuatkan Amerika syarikat dan golongan Zionis Mossad panas punggung
  • Lagipun, Israel sudah bagi amaran kepada France kerana mengiktiraf negara Palestin. Nah, apabila berita kejadian pengeboman bom di Paris, France akan lebih memberikan faedah kepada siapa disebalik serangan di Paris ini?
Selepas berjaya gulingkan dan bunuh Saddam, Gadafi, Arab Spring. Dunia bertambh UNIK….
France adalah antara negara yang sokong penubuhan negara Palestin. Perancis juga menyokong bendera palestin dikibarkan di ibu pejabat UN. Perancis juga menentang pendudukan Israel di tanah milik Palestin.

sumber : beritasemasa.com.my/

No comments: