Saturday 20 February 2016

"Anak perempuan saya tidak bunuh diri"

Juhari menunjukkan berita palsu yang tersebar di laman Facebook mengenai kejadian seorang wanita menembak mati anaknya sebelum membunuh dirinya di Uttaradit, Thailand ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tok Jalai, Jitra semalam.

JITRA – Seorang bapa menafikan dakwaan anak pe­rempuan dan cucunya terlibat dalam satu kejadian bunuh diri di Uttaradit, Thailand se­perti tersebar di laman sosial sejak beberapa hari lalu.

Juhari Osman, 64, dari Kampung Tok Jalai berkata, dia dimaklumkan mengenai kejadian itu kira-kira pukul 9 malam kelmarin selepas menerima panggilan telefon daripada seorang rakan.

“Itu berita palsu kerana anak perempuan saya, Nurulhuda, 33, yang sudah berumah tangga menetap di sekitar daerah ini bersama suami dan anak lelakinya yang berusia 6 tahun bukan di Thailand seperti yang didakwa.

“Cuma saya hairan bagaimana pihak terbabit memperoleh gambar kad pengenalan anak saya yang dilaporkan hilang sebelum ini dan kemudian mereka-reka cerita.

“Gambar-gambar yang dipaparkan termasuk gambar kad pengenalan seorang lelaki yang didakwa suami anak saya juga adalah tidak benar kerana kami tidak mengenalinya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tok Jalai sini semalam. 

sumber : kosmo.com.my/

No comments: